|
|
|
|---|---|
|
Hej! Fick med ett Vishnu procede chip med min bmw 335i. Hade egentligen velat ha något annat trim då det verkar finnas 0 support för detta chip. Tänkte iallafall ge det en chans innan jag lägger pengar på något annat. Vet ej vilken mapp som sitter i chippet nu, därför vågar jag inte använda det. Har testat lite, kan välja mellan mapp 0 (original), mapp 1 och mapp 2. Känner lite skillnad i mapp 2, men knappt något i mapp 1. Jag vet inte ens vilket procede det är, vilket verkar vara viktigt för att veta vilket program man ska installera i datorn och vilka mappar man ska lägga in. Den har ett silvrigt case med en seriel port, så det bör vara rev 2a, 2b eller 2.5? Läste mig till att 2b bara såldes under en månad, och 2.5 gick inte att köpa nytt utan man var tvungen att skicka in sitt gamla. Därför tror jag att det är en 2a? Måste jag isånnafall använda programvaran v4 eller funkar v5? Finns det mappar någon annanstans än på deras hemsida? Enda mappen jag hittar under v4 där är 8-17, med noll information om vad det är för mapp. Under v5 rubriken hittar jag en mapp "7-29 auto tuning" som det står ska funka till rev 2.0. Det som är förvirrande är att jag läste någonstans att rev 2.0 inte kan använda v5 programmet, utan bara v4. Eller kan jag bara stoppa i chippet som det är och köra på mapp 2 då jag inte känner någon skillnad på mapp 1? Dock verkar mapp 2 vara till för meth i senare mappar? Problemet jag har är också att motorn går in i felsäkert läge när antispinn hugger in med chippet monterat. Hoppas att detta löser sig om jag lägger in en nyare mapp. Hoppas någon har lite koll på detta och kan hjälpa mig! | |
| Fattar inte varför man trimmar dagens bilar. Dom är bra mycket mer optimerade i dagens läge än förr. Alltså biltillverkarna pressar redan ut i princip allt dom kan ur motorerna. | |
|
gaspo: ändå skriver du i den här tråden att du optimerade din sur-diesel för en månad sedan: Länk |
|
|
Hej kulixo! Jag har V5 och kör på map 1. För map 2 måste man nog ha catless dp. Känner du ingen skillnad mellan 0 och 1 så är det nåt fel som är trasigt.. Återställ trimmet! Länk Se sidan 15. (Autotune map 1, reset (4:4) & Autotune map 2 reset (4:5)) Lycka till Mvh Bruno, Uppsala Länk |
|
| Apersson:Läs om gör rätt! Jag citerar först. Sedan skriver jag min åsikt!!! | |
| A_Persson: Sur diesel ha ha. Moget! | |
|
bruno: Tack för ditt svar! Måste dock ha en äldre firmware/mapp då jag inte ens har den menyn i min gauge menu. Har ingen kategori 4 alls, misstänker att mappen inte har auto tuning heller. Iallafall så monterade jag av chippet för 1 vecka sedan, nu när jag satte tillbaka det så märker jag klar skillnad på mapp 1! Menar du att jag kan använda V5 fast min hårdvara är Rev 2? Har googlat men inte lyckats hitta något bra svar. Tänkte isånnafall försöka dra in någon auto tune mapp, tror man borde kunna få ut liiite mer i det här kalla klimatet med 98 oktan. Har fortfarande problemet med att den ibland går in i felsäkert läge om anti spinn jobbar för mycket. När detta händer slänger den en felkod om misständningar? Sedan jag böt tändstift har det dock blivit mycket mer sällan det händer. kanske var 10e pull. Utan chippet händer det aldrig. |
|
|
Har lyckats logga lite nu trots att programmet tappar anslutningen var 30e sekund. Den laddar uppemot 15 psi beroende på växel/varvtal med korta toppar på 16-17 när hjulen släpper. Låter det bra? Isånnafall så släpper jag allt med mappar, programvara, firmware osv och är nöjd. Tycker den går riktigt bra nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.