|
|
|
|---|---|
|
Skulle det funka till min dotter som är 9 år. Hon borde ju börja lära sig köra lite bil. Har även funderat på 320 325 eller liknande. Hur går minin på vintern. Man får väl bygga om lite så hon når pedalerna. Bra träning för henne och kul för pappa. Typ på med isdäck o fullgas, lite bucklor i skärmar av snövallar. | |
| Är du seriös. Köp en EU/moped bil ;) | |
|
Klart jag är seriös! För dagen kör hon jordbrukaren men den går för långsamt nu. Med vänlig hälsning! |
|
| Jag skulle nog välja den som är lättast att slänga in störtbur och räcersäten i. | |
|
Kul ide, det är aldrig för tidigt att stimulera deras bilintresse! Jag skulle nog satsa på en Golf-II eller liknande, fortfarande mestadels mekanik och inte elektronik så man får in grunderna i bilkörning ordentligt. |
|
| Golf har funnits med i tankarna också faktiskt. | |
| Självklart är han seriös - kommer ifrån Värmland enligt profilen! | |
|
Skaffa en säkrare bil, volvo 240, 740, 940 eller en gammal 5 serie. Ska hon köra ute på isen så behövs ingen liten bil. |
|
| Bakhjulsdrift borde vara ett krav så hon lär sig rätt från början :p | |
| Rätta takter :) Min son fick börja köra bil när han var 8, tanken var att leda in honom i ett motorintresse. Idag har han en A-traktor och tre mopeder, åker på utställningar själv och lägger varje spänn på styling. Han är 14 :) Håller för övrigt med om att isbilen ska vara bakhjulsdriven. | |
| Delorian, en gammal volvo är lika säker som en trabant.. bara skräp om man krockar. | |
|
fik "min" förste bil som 10årig.... 210 Volvo Tips köb bagjulsdriven :) aldrig förr tidligt att komma igång... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.