|
|
|
|---|---|
|
Ja då var det dags för nya problem.. Minus grader och fryst lås. Vred nyckeln en bit avvaktade och vred det sista och låset gick "av". Kan alltså vrida nyckeln hursom nu och är tvungen att ha olåst bil. Kan låsa inifrån men får hela tiden ha förardörren olåst. Bildelsbasen har inget nytt, blir väl att byta hela låset med nycklar och allt? Lär kosta. | |
|
Det är nog inte cylindern som du dragit sönder. Vanligt på E46 att dörrlåset går sönder. Det finns repsatser att köpa. Länk En video som visar lite mer om hur man lagar låset. |
|
| Kanske kan man ha sån "tur" då. Lossade insidan av dörren häromdagen men la ner det då airbagen sitter just där.. Vågade inte riktigt börja skruva med den. | |
|
Hm, det är väl en finess att låset ska "lossna" vid en viss kraft, för att man inte ska kunna låsa upp med en skruvmejsel. Om det nu är den funktionen som löst ut. Ang. krockkudden så är den ofarlig om du: 1. Kopplar loss batteriet. 2. Väntar nån minut eller tre. 2b. Sätter handen på dörren nånstans där inte krockkudden är där det finns metall för att ladda ur ev. statisk elektricitet. 3. Kopplar loss sladden till krockkudden. 4. Skruvar loss krockkudden. 5. Lägger undan den på en säker plats. Den kommer dessutom fortsätta fungera precis som den ska efteråt om du: 1. Inte viker eller sticker vassa föremål in i den. 2. Inte tappar den eller råkar sätta dig på den för att du la undan den på bilens säte och inte på en säker plats utanför bilen. :) 3. Inte kopplar in batteriet igen förrän du gjort steg 5 till 1 baklänges ovan. Noga att sladden är i. |
|
|
Henauv: Du behöver inte ta bort någon dörrsida. Det kommer inte att hjälpa dig. En enkel sak att fixa dörrlåset om man har repsatsen. Kolla på denna film. |
|
| Tack för alla svar! Klickade precis hem en repsats, återkommer när jag fått hem kitet & pillat lite :-) | |
|
Tog en snabb titt på dörren idag, och min dörr ser inte likadan ut som den på filmen, har ingen plast & gummi "knapp" att lossa. |
|
|
Är du riktigt säker på att du saknar täcklocket! Möjligt att man täckt hålet vid en omlackering. |
|
|
Jag har lagat mitt lås med en sådan sats och som han säger i filmen så är fjädern värst. Jag satte min med undre änden på fjädern på högersidan om det hitre "tornet" och övre änden på vänstra sidan av samma "torn". Rätt eller fel, vet ej. Det fungerar i alla fall. ///BMW - Was sonst! |
|
| Okej. Ja jag hade ett sådant lock, tittade givetvis fel. Väntar fortfarande på repsatsen bör komma nu i veckan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.