|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Blev av med airbagen i min Merca i Älvsjö igår. Dom slog sönder "ventilationsrutan" i bakdörren. Eftersom Merca inte har larm som standard så blir det ju lättare för dom. Dessutom, jag trodde att jag hade larm ! Lite kul att läsa alla kommentarer att " dom kopplar sig förbi larm" osv men i en bil utan larm måste dom slå sönder en ruta för att komma in ! Mina tjuvar kanske bara var halvproffs. Bättre ha ett larm dom kan koppla sig förbi och komma in i bilen än att inte ha ett larm och få rutan sönderslagen :-) Enligt Mercedes har dom koll på vilka bilar som har larm och dom flesta drabbade har inget. Så det är nog dags att eftermontera ett. |
|
| Är VW också hårt drabbat? annat än navigationen? | |
|
Nu är det Bohusläns tur, lock up your daughters. Länk |
|
|
Hur lyckas tjuvarna ta sig förbi larmet? I artikeln står det att de slagit sönder ett fönster, då borde ju larmet lösa ut. Eller kör dom med någon snacks manick som avaktiverar larmet? Har för mig att jag såg en video på en sådan för ett tag sedan. |
|
| Bra att dom skriver ut gatuadresserna också, så fler ligor kan hitta dit när bilarna fått nya delar igen. | |
| Det är ju bara läsa av transpondern med en analysator på rätt frekvens, visserligen är informationen krypterad men de har säkerligen tagit fram rätt kryptonycklar för att gå runt det. | |
|
Bra att de skriver addresser tror det resulterar i allt fler är vakna i området och att man inte åker dit igen. Folk blir lite mer vakna och alerta om man vet att här brukar det ske. Jäkligt trist att man inte ska få ha grejer ifred. |
|
| I natt försvann ratten ur 120in. | |
| 6 bilar fick enligt uppgift påhälsning i veckan i den stad jag bor i. Sen var ytterligare 3 bilar angripna i grannkommunen och bogserade till samma verkstad. Fx-serien endast. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.