AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.456

Stöldliga i göteborgsområdet igen.

Sida 1 av 3
Ja
12
Jacoboberg
320da Touring -11
Hej,

Några sköna lirare som rensar nya BMW runt omkring Gbg nu igen. Hörde från en kollega som hade blivit av med airbag och navigator i sin X5a i helgen. Nu såg jag även denna, snacka om att rensa bilen. Länk

Finns inte mkt av inredning kvar i bilen.

Finns väl inte så mkt att göra än att kanske vara lite mera observant på ljud under natten!

//Jacob
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
Vår hund hör allting på natten,kommer dom hit öppnar jag dörren..
Jävla svin!
Ställde precis in min bil i garaget.
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Har två bekanta som för 2 helger fick båda sina F15 länsade.
De hade lyft ur vindrutorna, lagt dem i bagaget och länsat bilarna på rattar, instrument, airbags, navigation etc, etc... Riktiga proffs! Bilarna stod parkerade mittemot varandra med några hus bort bara...
Galet!
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Atmos, de hittar inte till dig... 😉 Kallt som helvete också, de klara det inte....
Sa
566
Saab9-5
X5 F15 -16
Är det nån som vet om de har lika stort problem i t.ex Tyskland? Eller USA?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Polisen behöver ägna sig åt spaning i utsatta områden.
Sa
566
Saab9-5
X5 F15 -16
Visade länken för två kollegor och båda hade två vänner som fått sina BMWs länsade bara i dagarna. Det här börjar bli löjligt.
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
Haha dom druknar i schnön😋
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
SAAB 9-5,
Även i Tyskland har de problem med stölder av nav, rattar etc om man läser på tyska forum och det sker även där utanför husen.
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Hämtade ut en ny Mini till jobbet i går hos Bilia Group GBG kom en bärgare med en 320d utan ratt. Säljaren sa dem fick in 2 bilar om dagen ungefär helt störd. Kanske dags för BMW att sätta in larm som standard tydligen går dem främst in i bilar främst utan larm. Men många väljer ju bort detta idag eftersom bilarna ju knappt går att stjäla men då då själv dem bara allt annat istället.

Ja
12
Jacoboberg
320da Touring -11
Inte varje dag men är glad över att man har en så gammal bruksbil, men slipper ju iaf detta problem! Men 2 bilar om dagen som snitt är ju helt galet! Larm kanske skrämmer bort en del. Men kollegans F15 var utrustad med larm, men de hade ändå inte hört något! Så om de kommer runt larmet, eller har sådan rutin att de får tyst på det fort, så är det ju skitsamma!
Jag hade inte släppt ut hunden om jag är rädd om min hund.
Det är svårt att skydda sig.
Skaffa en rattkrycka jag har en själv, har bara fått 2 bilar stulna när jag haft rattkrycka en gång satt den på i en annan bil låg den i bakluckan.
Alla andra bilar har de stulit eller förstört.
När jag använt krycka så har de dock aldrig gått på tädningslåset.

För mig är det en gåta att försäkringsbolag fortfarande inte installerar gps i bilar /motorcyklar.

Plocka delar är däremot svårt att skydda sig emot.
Finns mycket info i den andra tråden här på forumet. Larm gör ingen nytta alls då dom kopplar sig förbi det.
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Måste bara få fråga delorian, "bara" 2 bilar stulna när du har haft rattkrycka?!
Hur många bilar har du totalt fått stulna och i vilken del av landet bor du?

///Stefan

M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Ja ja killen på BMW sa iaf att det främst kom in bilar utan larm men men.

We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Även tjuvar får väl prioritera ibland, klart att dom hellre går på en bil utan larm än en med. Och det finns väl dom som inte kan kringgå det. Så att "larm gör ingen nytta alls" tror jag inte ett ögonblick på.
3-4 bilar stulna resten inbrott, fast dom hade ingen krycka, det har bara varit gamla bilar.
Min E39 har jag dock klarat mig från inbrott / stöld under de 5 år jag ägde den hade alltid krycka.
Det roliga är att den bilen dom stal med krycka var en obesiktad ford mondeo från 97 den hittade slaktad på delar bara 3 km bort och övertänd av brandkåren.
Låg en chop chop firma utanför så ibland undrar man.
Detta skedde i Bromma i stockholm.

DD88 alla kan inte koppla sig förbi larm därför är det bra att ha på samma sätt som att många kan dyrka och bryta lås men inte alla, ändå har man lås.
Man får försöka förhidnra och försvåra så gott det går.
Weiman: Läs Länk

Edit: Såg att jag var otydlig tidigare, borde ha skrivit "originallarm gör ingen nytta alls då dom kopplar sig förbi det."
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Vad i den tråden motsäger det jag skrev ovan?
Att oavsett originallarm eller ej så riskerar du inbrott, originallarmet är tämligen verkningslöst. Det är inga lokala pundare vi har att göra med utan ligor från öst, dom vet vad dom gör.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.