|
|
|
|---|---|
|
Jag har en tidig F31, 328i touring, årsmodell 2013. Så fort det blir minusgrader så varnar den för låg nivå trots helt full behållare. Det räcker med 1 minus och oavsett hur jag blandar spolarvätskan. Det går utmärkt att spola vindrutan men strålkastarna och bakrutan sätts ur funktion tacka vare varningen. Någon som känner igen problemet? | |
|
Har upplevt samma problem. Var köper du din spolarvätska? Har haft detta problem med den typ av spolarvätska som Statoil saluför, har därefter kört med OKQ8:s eller den prisvärda (och testvinnande) sorten som säljs på Rusta och sen dess har jag inte haft detta problem. /J.I |
|
|
Har det inte varit någon liten återkallelse/åtgärd från BMW Sverige för ett par år sedan. Tror jag läste om detta för ett par år sedan. |
|
|
Intressant om de åtgärdat bilar för detta. Om du hittar var du läst det får du gärna posta en länk här. Skall kolla OKQ8:S spolarvätska. Är det den färdigblandade du menar? |
|
|
Fredrik G: Färdigblandad spolarvätska, ja. /J.I |
|
|
J.I: nu har det inte varit särskilt långa stunder med minusgrader men det jag kunnat testa så verkar det faktiskt fungera med OKQ8:s spolarvätska. Har också använt Statoil tidigare. Tack för tipset! |
|
| Ja, min bil var inne på ett garantiärende för exakt detta med. Var någon givare eller något som buggade och inte kunde läsa av vätskan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.