AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.146

Låg spolarvätskenivå vid minusgrader

Fr
65
Fredrik G
340i xdrive F31 M-sport Glaciärsilver
Jag har en tidig F31, 328i touring, årsmodell 2013. Så fort det blir minusgrader så varnar den för låg nivå trots helt full behållare. Det räcker med 1 minus och oavsett hur jag blandar spolarvätskan. Det går utmärkt att spola vindrutan men strålkastarna och bakrutan sätts ur funktion tacka vare varningen.
Någon som känner igen problemet?
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Har upplevt samma problem. Var köper du din spolarvätska? Har haft detta problem med den typ av spolarvätska som Statoil saluför, har därefter kört med OKQ8:s eller den prisvärda (och testvinnande) sorten som säljs på Rusta och sen dess har jag inte haft detta problem.

/J.I
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Har det inte varit någon liten återkallelse/åtgärd från BMW Sverige för ett par år sedan. Tror jag läste om detta för ett par år sedan.

Fr
65
Fredrik G
Intressant om de åtgärdat bilar för detta. Om du hittar var du läst det får du gärna posta en länk här.
Skall kolla OKQ8:S spolarvätska. Är det den färdigblandade du menar?
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Fredrik G: Färdigblandad spolarvätska, ja.

/J.I
Fr
65
Fredrik G
J.I: nu har det inte varit särskilt långa stunder med minusgrader men det jag kunnat testa så verkar det faktiskt fungera med OKQ8:s spolarvätska. Har också använt Statoil tidigare.
Tack för tipset!
Ja, min bil var inne på ett garantiärende för exakt detta med. Var någon givare eller något som buggade och inte kunde läsa av vätskan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.