AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.166

Bilen blev slangad, men...

to
8
tomaselvis
325ix -89 E30
Lämnade bilen utanför jobbet häromdagen då vi skulle "festa av" en som slutade. När jag kom dit dagen efter för att hämta bilen såg jag att tanklocket var borta och insåg att någon försökt slanga bilen.
Skitkul tänkte jag, då jag bara hade runt 1 liter kvar i tanken(pga lathet).
"Hoppas att han satte soppa i halsen." tänkte jag när jag körde till närmaste mack. Tilläggas bör att jag har en 10 liters reservdunk i bakluckan som jag hade glömt att låsa(bakluckan alltså). Den missade han!
HHHAHAAAAHAHAAAAHAAAaaaaaaaahahaaahaaaaa!!!!!!!!!!!!

Hellre en slurk soppa i halsen än en sop slurka... nej, vänta det funkar inte. :)

/ Tomas
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Ha ha, vilken klant..Hoppas oxå han fick soppa i halsen.

hjorten
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Var glad att han nöjde sig med en liter soppa.
Rent teoretisk kunde tjuven blivit förbannad på "din snålhet" (!!?) och repad dina dörrar....

/Kristian

------------------------------
Länk
Crusty
Det värsta är när dom slänger i en massa skit i tanken!!
Värre är när dom drar en skruvmejsel i tanken.

Henrik
Su
554
SunKi
325i -92
Finns det inget slangningsskydd på en BMW från 89?
Dåligt tycker jag..
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
SunKi:
Åjo det finns. Det är låsbart tanklock på alla E30 (måste det väl vara). Jag har i alla fall haft det på de två E30:or jag har ägt och har för mig att det till och med var det på E12:an.
Är det dessutom centrallås på bilen så även det yttre tanklocket låst via det.
Sedan om han tomaselvis har glömt låsa eller satt i ett annat tanklock så är det ju en helt annan sak.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
På min är luckan låst men inte tanklocket.

/Kristian

------------------------------
Länk
Su
554
SunKi
325i -92
Menade mer ett slangskydd som sitter i röret påväg ner i tanken, räcker med ett lite kraftigare nät så kan ingen få ner en slang den vägen :)
Adam318
Har själv försökt slanga ur min egen bil för att få ihop nån liter till en kompis projekt som hade soppa-torsk men slangen var för kort. röret till tanken är ju typ en kilometer.

------Sign.------
Brings Me Womens?
dr
48
dreed
316 -95
"SunKi:
Åjo det finns. Det är låsbart tanklock på alla E30 (måste det väl vara). Jag har i alla fall haft det på de två E30:or jag har ägt och har för mig att det till och med var det på E12:an.
Är det dessutom centrallås på bilen så även det yttre tanklocket låst via det.
Sedan om han tomaselvis har glömt låsa eller satt i ett annat tanklock så är det ju en helt annan sak."

änvänder själv inte låsbart tanklock... en kofot löser det problemet utan vidare för bensintjuven och det äör bara större risk att balen skadas!! det yttre tanklocket forceras ockxå lika lätt med kofot... :-/ (jag vet!... fick fula repor)
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
dreed:

Det är mycket sällsynt att bensintjuven har tagit med sig en kofot. Har han detta trots allt i handen eller bagageluckan så är det nog ganska sällsynt att han ger sig på bilen med det. De flesta ger nog upp när de ser att det är låst. Enklare att slanga från en gammal Volvo eller Saab som inte har lås.

Sedan att du råkat ut för någon som brutit upp låsen är självklart beklagligt och oförståeligt (för mig). Låter nästan som att det var någon som var sur på dig?
dr
48
dreed
316 -95
hade som sagt inte låst bensinlock utan bara det yttre locket var låst... men men shit happens!!! hade starka funderingar på en liten radiosändare på tankluckan och ett basebollträ brevid sängen om de skulle försöka igen!!! ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.