|
|
|
|---|---|
| Jag startade innovation-tråden i 5-serie-forumet efter att fått nys om paketet till femman. Nu är det dags att starta samma tråd i x-forumet. Min säljare nämnde detta idag och att det var på väg till X3 och X5 men att inga priser var klara. Kort därefter märkte jag att innovation edition nu finns i konfiguratorn för X5 och X6, dock ej med korrekt pris än (verkar som priset bara är ihopslagning av alla paket). | |
| Intressant. Men det kan väl knappast bli med lika stor kampanjrabatt som till 5-serien? | |
| Det vore förvånande, men väldigt trevligt, om det skulle bli samma fina rabatt som på 5:an. | |
| Begriper inte hur svårt det ska vara att få till priset i konfiguratorn. Känns sjukt oseriöst överlag hur de misshandlar konfiguratorn utan att korrigera snabbt när något är fel. Har BMW usla egna kodknackare eller har man outsourcat till Baltikum? | |
|
Tobbe330 - Jag är helt enig med dig. Jag förstår inte hur ett så stort bolag kan släppa ut något så otroligt dåligt utan att testa det ordentligt innan. Både nya konfiguratorn och den nya layouten på bmw.se är under all kritik och inte värdigt BMW. Någon som hört något om de nya prislistorna? |
|
| Vet inte om den funnits tidigare men nu finns innovation edition till 4-serie GC iaf. 75k för 530xd (enligt konfiguratorn). | |
Verdi |
Var ser du det? Finns ett Innovation Pack men det är ju nåt helt annat. |
| Såg att jag skrev 530 men menade givetvis 430. Finns även på 435. | |
|
Fått pris på X3 nu. 87500 för innovation edition till 30d. Viktigaste frågan för mig är dock hur förmånsvärdet ska räknas. Finns ju ingen comfort edition att utgå ifrån i Skatteverkets listor. |
|
Verdi |
Finns det inte det så är det korrekta att utgå från basmodellen. |
| Var rädd för det. Då går den bort för mig. | |
Verdi |
Skiljer det så mycket då? |
| 35d m sport med en del extra blir billigare. | |
| Nu finns informationen om innovation edition för alla modeller ute på hemsidan. | |
|
Ni som beställt 535d X-drive Innovation Edition, vad har ni betalat för era bilar? Jag fick en förfrågan om att ta en sån i byte, tre mån gammal 500 mil. Den har dessutom en hel del utöver IE, som Nightvision. Svår att värdera. /Anders |
|
Verdi |
Jag hade en offert på en 530d IE i våras som jag funderade på. Då var det IE, metallic, komfortstolar, dragkrok, finare skinn och lite småsaker. Den låg på 600 tkr netto. Sen är det väl bara att lägga på det den där har extra. Pålägget för 535d är väl 40 tusen nånting? Sen tillkommer övrig utrustning. Minst 650 tusen skulle jag säga att den har kostat. Antagligen mer om det är mycket utrustning utöver IE. Hur mycket man ska dra av för 500 mil och 3 månader vet jag inte. 10%? |
|
IE paketet, släpper BMW det till X serien pga av att det är nya modeller/facelift på G? Eller vill dom höja utrustningsstandaren på 30D/35D bilarna helt enkelt? Skillnaden på hemsidan när jag byggde en X4 med IE utrustningen, mot vad det skulle kosta med samma utrusting utan IE paketet blev 60K Låter väl som en bra deal just nu? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.