AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.347

köpråd av en bmw 740 96..länk till annons

Hej har alltid velat haft en 740.. Och nu är det äntligen dax att införskaffa en sådan :)
Jag har fastnat väldigt mycket för den här och ska åka å kolla på den imorgon Länk
Någon som vet ngt om den ? Vad ska jag kolla efter ? Det han vet är att de vibbrerar vid 80-90 sen avtar det och dåligt omlackad huv :)
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Dessa typer av vibrationer beror ofta på slappa bussningar i framvagnen.
Den bakre länkarmen i framvagnen brukar det bara
Hej,

Instämmer med föregående, men den korta beskrivningen kan också indikera en sliten momentomvandlare/converter (om det handlar om en automatväxlad bil) och/eller något slitet bakom vx-lådan, som hardyskiva, kardanlager mm mm.

Det finns en Begagnat-guide här på AP. Den tycker jag att du skall läsa.

/Lennart
Momentomvandlare ? :O de lät ju inte bra...
Ska läsa den guiden
Byte av momentomvandlare, ej hos bmw, ligger antagligen på runt 10+kkr.

/Lennart
Den kan jag byta själv då jag är utb bilmek ;) dock så jobbar jag inte med bilar. Men skruva kan jag :)
Så bra! Att skruva själv är nästan en förutsättning för att kunna ha en gammal sjua (med - hittills - fjorton ägare på tjugo år). Grattis! Sen vet jag inte, förstås, hur lätt det är för en inte-i-branschen att komma över en renoverad momentomvandlare. De växer inte på trän, om man så säger.

Men det fixar du! :)

Å andra sidan har ju detta synnerligen eventuella fel ännu inte fastställts, så vi tar ju inte ut några bekymmer i förskott! :)

/Lennart
Mjaa..renoverad behöver den väl inte va..är ett ganska enkelt ingrepp så kan göra det flera ggr om så skulle behövas ;)
Ja, skruva är kul! Avgas, värmesköld, kardan, vx-låda, kontaktstycken både här o där, oljebyte, för att nämna några moment. Efter några gånger blir du van och kommer nog nästan att skratta ihjäl dig, när det blir dags igen. :)

Men, som sagt, det kan ju faktiskt handla om så enkla saker som länkarmar.

"Räkna med det värsta, hoppas på det bästa."

En härlig bil är det i alla fall (i princip ;) )
Har nog skruvat bort 20-30 lådor iaf...så van är jag :) dock aldrig på en bmw.
Och alla pratar så gott om e38 740..så nyfiken på hur dom är att köra. Lääängtar :)
Den är för dyr. Jag hade gett max 15 för den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.