|
|
|
|---|---|
|
Hej har alltid velat haft en 740.. Och nu är det äntligen dax att införskaffa en sådan :) Jag har fastnat väldigt mycket för den här och ska åka å kolla på den imorgon Länk Någon som vet ngt om den ? Vad ska jag kolla efter ? Det han vet är att de vibbrerar vid 80-90 sen avtar det och dåligt omlackad huv :) | |
|
Dessa typer av vibrationer beror ofta på slappa bussningar i framvagnen. Den bakre länkarmen i framvagnen brukar det bara |
|
|
Hej, Instämmer med föregående, men den korta beskrivningen kan också indikera en sliten momentomvandlare/converter (om det handlar om en automatväxlad bil) och/eller något slitet bakom vx-lådan, som hardyskiva, kardanlager mm mm. Det finns en Begagnat-guide här på AP. Den tycker jag att du skall läsa. /Lennart |
|
|
Momentomvandlare ? :O de lät ju inte bra... Ska läsa den guiden |
|
|
Byte av momentomvandlare, ej hos bmw, ligger antagligen på runt 10+kkr. /Lennart |
|
| Den kan jag byta själv då jag är utb bilmek ;) dock så jobbar jag inte med bilar. Men skruva kan jag :) | |
|
Så bra! Att skruva själv är nästan en förutsättning för att kunna ha en gammal sjua (med - hittills - fjorton ägare på tjugo år). Grattis! Sen vet jag inte, förstås, hur lätt det är för en inte-i-branschen att komma över en renoverad momentomvandlare. De växer inte på trän, om man så säger. Men det fixar du! :) Å andra sidan har ju detta synnerligen eventuella fel ännu inte fastställts, så vi tar ju inte ut några bekymmer i förskott! :) /Lennart |
|
| Mjaa..renoverad behöver den väl inte va..är ett ganska enkelt ingrepp så kan göra det flera ggr om så skulle behövas ;) | |
|
Ja, skruva är kul! Avgas, värmesköld, kardan, vx-låda, kontaktstycken både här o där, oljebyte, för att nämna några moment. Efter några gånger blir du van och kommer nog nästan att skratta ihjäl dig, när det blir dags igen. :) Men, som sagt, det kan ju faktiskt handla om så enkla saker som länkarmar. "Räkna med det värsta, hoppas på det bästa." En härlig bil är det i alla fall (i princip ;) ) |
|
|
Har nog skruvat bort 20-30 lådor iaf...så van är jag :) dock aldrig på en bmw. |
|
| Och alla pratar så gott om e38 740..så nyfiken på hur dom är att köra. Lääängtar :) | |
| Den är för dyr. Jag hade gett max 15 för den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.