AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.927

330 e90, vågar man KVD?

Sida 2 av 2
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Reservationspris ej uppnåt vid 166' på dagens auktion

-------
//Lövet
Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
Har kikat på E91 ett tag nu och firmorna som lägger ut bilarna har ju tappat allt vett verkar det som. Fruktansvärda överpriser på minimalt utrustade långmilade bilar, vill man ha en välutrustad kan man lika gärna köpa en F31 känns det som.
Inbyten vågar man knappt ens fråga om utan bud på 30-35% under marknadsvärde anses vara helt ok.
Enligt KVDs kundtjänst accepterades budet på 166tkr
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tro fan det...

-------
//Lövet
Ko
45
Kobie10
Bmw 325i M-tech II - 89
Är detta samma bil?

Länk
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Troligen inte. Har aldrig ägts av KVD i alla fall: Länk
Jupp, det är samma. Ägde den förut.
KVD står aldrig som ägare så därav syns det inte i historiken..
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
KVD står som ägare på alla bilar de säljer. Har köpt flera bilar av dem, alla har KVD ägt innan mig. Det går inte att göra ägarbyten för dem annars.

I detta fallet måste bilen i så fall blivit osåld och sedan såld av privatpersonen efter auktionen.
Som sagt, jag ägde bilen innan och jag stod som ägare under hela perioden. Bilen var dock avställd. KVD hade alla pappren för ägaruppgifter men skrev aldrig över den på dem.
Jag kan däremot tänka mig att de gör så på företagsbilar som de tar in. Jag har även köpt bil av dem och den stod kvd som ägare på. den var tidigare ägd av företag
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Klubbades bilen eller inte av KVD? Om inte så är det förstås inte så konstigt.
KVD kan inte flytta ägande mellan två privatpersoner eller mellan ett annat företag och en privatperson. De måste köpa in bilen för att kunna göra ägarbyte till ny kund. Läs villkoren för Direktanmälan: Länk

-------
//Lövet
Bilen gick enligt auktion hos kvd. Vet inte om de hanterade mitt ärende fel men att de registrerades som ägare hände inte.
Men när du nämner det är de ju lite skumt att de skrev över ägandet utan min underskrift eller liknande.. Men men, så gick det till iallafall. Jag var ägare tills nuvarande hämtade den.
Joop..Dom stod som ägare ( Inbyte och försäljning gjort samma dag)

Föregående ägare fr.o.m. 2016-03-11
Ägare och brukare
KVD KVARNDAMMEN AB
Adress
ELLESBOVÄGEN 150/KVD KVARNDAMM
Postnummer
44290
Postort
KUNGÄLV
Organisationsnummer
5567461180
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Exakt. De KAN inte göra ett ägarbyte direkt till en annan privatperson. Det är olagligt och omöjligt i Direktanmälan hos Transportstyrelsen.

-------
//Lövet
Där ser man, då ber jag om ursäkt.
Jag uppfattade dock aldrig att de gjorde något ägarbyte, men det kanske gjordes efter jag lämnade lokalen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.