|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjabba! Tänkte höra om någon här har erfarenhet av kvd? Är intresserad av denna. Länk //shadow | |
|
Jadå klart du gör, nuförtiden är deras beskrivning oftast bra, och hittar du nåt allvarligt som de missat så kan man dra sig ur... Kompisen fick ett märkligt elfel på en bil efter köp där en gång och de åtgärdade det utan kostnad. Sålde en av mina bilar hos KVD i höstas vilket också var smidigt. Idag är det väl dock så generellt att det är svårt o göra några "klipp" där, tycker priserna har en tendens att trissas upp istället! |
|
|
Köpte min MX-5:a hos kvd Landskrona för 2 år sedan. Beskrivningen stämde helt och jag hade möjlighet att undersöka bilen och provköra på plats innan jag betalade och körde hem till Göteborg. Det enda som kändes lite ovant var att kvd inte skickade med någon garanti på bilen. Köpte en ett års granti/försäkring 'för att ha något'. Hade inte haft några fel på bilen under mitt 1:a år så jag brydde mig inte om att förlänga den. Lite off topic, men MX-5:orna är väldigt hållbara o felfria så därför vågade jag. Min E91:a har också varit felfri under dom 5 år som jag har haft den. Dock en 'enkel 320d Touring. |
|
|
Tack för svar! Då är det väl bara att klicka och hålla tummarna. Några åsikter om bilen? |
|
|
Jag har aldrig handlat på kvd, eller haft en 330 så i frågan har jag inget att tillföra men fyfan vad jag hade gillat ifall alla annonser hade haft så pass ingående beskrivninar skicket. Borde vara ett krav på alla bilhandlarannonser. |
|
|
Ja beskrivningarna är klockrena! Hörde runt lite bland bekanta och om man lägger vinnande bud och sedan inte tycker att skicket motsvarar beskrivning så har man reklamationsrätt. Så det känns ju rätt bra. |
|
|
Om det finns något "av väsentlig betydelse" som inte är med i beskrivningen så kan du hoppa av innan du betalar på KVD. Det går också att reklamera bilen efteråt. Har testat båda varianterna... Överlag är det betydligt tryggare att köpa av KVD än en bilfirma i mina ögon. De senare krånglar vid reklamationer, hänvisar till världelösa tilläggsförsäkringar för att smita reklamationsrätten och verkar jobba mer med att försöka dölja fel än att lyfta fram dem. Framförallt mindre handlare. En "nackdel" med KVD är dock att attraktiva bilar har en förmåga att budas upp väldigt högt, ibland högre än bilhandlarpriset. ------- //Lövet |
|
|
Tack för inputen Lövet! Får en ganska "trygg" känsla och att det beskrivs så pass noga (även småfel) i annonserna på KVD är bara positivt. Får hoppas den inte drar iväg för mycket i pris bara! Den ser ganska välutrustad ut i mina ögon? /Shadow |
|
| KVD har nog Sveriges ärligaste bilannonser :) | |
|
Vad blev sista budet? Såg att den inte såldes. Länk ------- //Lövet |
|
|
Jasså där ser man! Vet inte exakt vad sista budet hamnade på, men under söndagen var den uppe i 152 om jag inte minns helt fel. Hade inte möjlighet att buda vid nedräkningen så det var ju skönt att den kom upp igen :) |
|
|
var 152 under reservationspris? det är ju rent löjligt... /Jonas |
|
|
Reservationspriset ligger antagligen nånstans runt 165', värderingarna tyder iaf på det. Privatpersoner brukar sätta väldigt höga reservationspriser på KVD och istället låta auktionerna gå om alla 3ggr innan de släpper bilen. Den som har tålamod kan nog få denna runt 150. Som jämförelse låg det en närmast identisk 330iMT -09 sv.såld på Blocket nyss för 135. Hade gått 13' mil. ------- //Lövet |
|
| Liknande för 135? Närmsta jag har hittat på blocket är en röd 330 som saknar typ allt i jämförelse. Har letat rätt länge. | |
|
Det var en vit sv.såld M-sport -09 med 13500 mil på mätaren. Eller var det ingen M-sport när jag tänker efter? Hmmm. Får kolla om jag sparade annonsen. ------- //Lövet |
|
|
Glömde skriva priset på den röda, 199tkr ligger den på. Länk |
|
| 199 tKr för den där tomhylsan och 11.000 mil?? | |
|
Ja precis.. Så tyckte det lät konstigt att en likvärdig med kvd-bilen såldes för 135 på blocket när jag hittade den röda som närmst och den saknar endå allt i jämförelse. känns lite väl optimistiskt att kvd-bilen skulle släppas för 150tkr, eller ? |
|
|
Hittade den sparade annonsen: Vit, halvskinn, xenon, sporstolar och automat. EJ M-sport. 13000 mil 2009 sista annonspris var 135'. 60 tusen till för bilen hos Porsche Center är bisarrt. Den kandiderar snarare för "mest felprissatta BMW"-tråden. ------- //Lövet |
|
|
Ja den är något överprisad.. Men med tanke på utbudet på blocket så var jag redo att buda upp till 170 men det är alltså för högt för denna bil? När du säger 135 för en motsvarande ?! |
|
|
Som en jämförelse kom det ut en LCI 335iA i helgen. Hade bl.a m-sport, automat, skinn, navi, svart, sedan, s+v däck, sv-såld i hbg-området för 180'. Vet inte om det va en 09 eller 10. Denna såldes efter två-tre dagar på blocket (förmodligen för billigt). Rent spontant känns 170' + 4 000kr i avgift något högt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.