AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
12.467

autodoc, reservdelar24, bildelar24... tveksam service...

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Uhm... idag fick jag mina nya Bosch bromsklossar från autodoc.se (som är samma företag som reservdelar24 och bildelar24) då de förra stark-beläggen jag fick då jag faktiskt beställt febi bilstein skriker och jag står inte ut längre... har suttit på i 9 månader nu.

Då är kartongen till beläggen öppnad, den där halogram-tejpen var bruten...

Beläggen är helt klart urtagna och eventuellt har man försökt montera ett innan man insett att det är fel belägg eller liknande... ser ok ut och funkar säkert utmärkt att montera.

Ringde till autodocs "svensk-språkiga" kundservice... dom vill att jag fotoraferar och mailar osv... orkar man? eller är det bara skit samma.
Erbjöd dom mej 20% vid nästa beställning eller nåt sånt tog jag det direkt...

/Jonas
Visa användare
ProPro-medlem
13.426
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
När jag beställde bromsskivor från Mister-Auto så hade de avskyvärda fransmännen spelat fotboll med förpackningen.

Båda bromsskivor var skadade.

Kontaktade kundsupporten och det enda jag behövde göra var att skicka ett par bilder på skadan. På förvånansvärt kort tid var ärendet hanterat och det vara bara att lämna in kartongen och kort därefter kom en ny förpackning de inte spelat fotboll med.

Ärendehanteringen var smidig och utan tajfs eller krångel, bara positiv upplevelse således kring deras kundsupport.

Men som alla dessa lågprisfirmor så är det upp dig att veta EXAKT vad du ska och varför. Allting förutom det mest extremt uppenbara och enklaste är bara att lägga ned.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
skiter nog i det hela... orkar inte hålla på å fota å maila.

Har studerat beläggen noga och de små märken som finns är nog från att dom nött på varandra i kartongen.

Känns dock väldigt oseriöst av Autodoc att skicka en öppnad förpackning...
Men men, det är så billigt att det får funka :)
Jag betalade 379kr (inkl 5% rabatt och fri frakt) för belägg som kostar runt 1100-1200 i Sverige. Köpte en slitagevarnare också för ca. 80kr som kostar 250-300 i Sverige. (även den bosch)

/Jonas
Har just haft en lång chatkonversation med kundtjänst på autodoc d.v.s. reservdelar24 / bildelaronline24.se / bildelar-online.se , och killen i kundtjänst kröp till slut till korset och erkände att de fortfarande utövade ett systematiskt utbyte av reservdelar från bl.a. Lemförder till deras eget budgetmärke Stark, utan att meddela kunderna eller justera priset.
Så kallad "automatic replacement" eller "profit maximizing".
De vet att få kunder orkar gå igenom en komplicerad och långdragen reklamationsprocedur och behåller då grejorna, och vips så har dom mångdubblat vinsten.
Mycket lågt beteende, rena bedrägerifasonerna och inte bara oetiskt, utan även olagligt vid försäljning till de skandinaviska länderna.
Nästa gång blir det definitivt från autoteilemann.
ka
280
kalopps
Cater-pillar
Hallå ja

Har nu återigen fått erfara utbyte av fabrikat mot beställt fabrikat.
Detta gäller autodoc.se
Beställde vegas främre ljuddämpare till en e39 2002, men får levererat ett av märket klarius.
Det är så dålig kvallitet på det, att det inte är lönt att montera.
Montera? Alla rör sitter lite hur som helst och dämparväggen har en tjocklek, motsvarande en ölburk. Böjningarna på rören från katalystorerna är så undermåliga att man inte fattar, att de kan misslyckas så kapitalt. Nästan sönderböjda, med för vassa verktyg. Rören bak sitter lite hur som helst. Lite vindögt och upp och ner. Mekanikern jag anlitat skrattade åt eländet.
Nu skiter jag i att beställa icke orginal, vad gäller vissa pinaler.
I slutändan blir det lika dyrt som orginal, men slipper allt elände, de orsakar med sina falsarieprodukter. Det satt för övrigt 3 olika lappar med vilket fabrikat ljuddämparen var tillverkad av. Vegaz en liten lapp överst. Under denna en lapp från Walker och under denna en lapp med Klarius. Instansat i ljuddämparen, satt det ett nummer, som stämmer överens med klarius katalogen. Man blir vansinnig på deras löjliga affärsmetoder, att bedra konsumenter. Kan man svartlista skiten någonstans? Är det personal som byter ut varan och tar mellanskillnaden? Har skickat foto till kundtjänst samt pratat med dem på autodoc, men på svengelska. Kan man inte begära, att det svaras på svenska när deras sida heter autodoc.se
Ska man överhuvudtaget betala fakturan? När det är fel fabrikat, undermåliga pinaler som levererats.

Ilsken? Bara förnamnet.

Hälsningar
Kalopps
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Slangen: Postnord o DHL e duktiga o spela fotboll oxå!

Beklagar för er som blivit blåsta!
Ge fan i o beställ från dessa sidor. Kundservice som icke är svenskspråkig har inte en susning om något. Dessutom oerhört många delar som icke passar även om du skriver in originalnr. Tycker Autodoc o alla dess domän namn är riktigt usla. Kolla deras recensioner :-))) Dessutom har dom inget system i stompant. Riktigt jävla uselt. Sedan har dom ofta rea 10% 15% o 20%. Men om du kollar när dom väl har ordinarie pris så är det samma pris!

Mr auto har jag aldrig haft problem med. Dryga 15 beställningar. Alltid tillmötesgående. Svensk kundservice. Delar som passar när du skriver in originalnummer. Snabb frakt ,29:- Stompant inga problem 89:- i frakt tillbaka med förbetalt porto.
ka
280
kalopps
Cater-pillar
Gaspo.
Tittade först på mr auto, då jag handlat där tidigare. Inga problem.
I detta fallet, hade mr auto inte främre ljuddämpare, så jag chansade på autodoc. Har för övrigt även observerat, deras så kallade rabatter.
Ett företag, kan hålla på så här ett tag, men allt eftersom handlar ingen jävel där. Att de levererar ett helt annat märke, än det man beställt är inget annat än bedrägeri.
Visa användare
ProPro-medlem
13.426
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Jaha, så fotboll börjar bli populärt hos Postnord och DHL också! Jaja... De där firmorna kanske har något typ av seriespel... :-)

Tråkigt att höra, kalopps. Men är tyvärr inte överraskad :-(

Rabattmetoden fungerar helt motsatt mot mig, när ett företag rear ut sådär uppenbart till höger och vänster (och speciellt med "tidsbegränsad rabatt" där klockan tickar ned vid beställningen) så vägrar jag beställa där. Får mig att se rött och må illa, jag blir så dålig att ibland måste sjukskriva mig...

Jag har under alla årens lopp börjat av köp av reservdelar börjat systematiskt rejecta Chinesium generellt och köper mer och mer "kvalitet". Eller rättare sagt, jag uppskattar kvalitet och företag på ett helt annat sätt. Jag har helt helt tröttnat på allt tjafs och krångel som alla här i tråden råkat ut för. Jag vill helt enkelt inte lägga min tid och energi längre på det...

Den här typen av företag kommer alltid att finnas kvar. Det finns dessutom risk att de kommer att frodas. Varför? För att de utnyttjar två svagheter hos kunderna:
- man vill köpa så billigt som möjligt
- det är svårt för gemene man att förstå vad som är bra eller inte bra och vad som är ett bra eller dåligt företag

Enda hoppet är att de konkurreras ut av av företag som kan sälja billigt men seriöst.

Problemet är att de för en hopplös kamp, de kämpar mot en konkurrent som är billigare (och vars nackdelar men inte inser förräns man antingen fått delarna, de ska monteras eller kort därefter).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.