|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som vet hur man centrera in passagerar dörren på min e46 330 4dr? Behöver få in dörren mot karossen ca 3-5mm. Det är en liten skillnad mellan den och bakdörren. Tack för tips. Mvh Adu Oancea Jag kör för livet! | |
|
Hej, Börjar med en motfråga: Har du själv haft loss dörren, eller har bilen kommit till dig sådan? I det första fallet: Gångjärn och låsbyglar sitter - såvitt jag vet - i karosshål som är "för stora" för fästbultarna och med rörliga muttrar innanför, just för att medge justermån. Det går alltså, att med inte alltför hårt åtdragna bultar och med mycket lätt våld placera dörren rätt. Antagligen hjälper det med distanser. Men inställningen måste ju tåla att du öppnar dörren för att dra fast bultarna. I det andra fallet luktar det större problem. Hade en enkel justering gått att ordna, hade väl "nån" gjort det redan? /Lennart |
|
|
Är det i fram- eller bakkanten av dörren det felar? Är det bak; justeras genom att lossa dörrnäsan och knacka in den några mm. och dra åt - testa - justera ev. OBS! lossa inte skruvarna helt för då lossar muttern på baksidan och ramlar ner i b-stolpen! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det är bak mot bakdörren det felar. För mot framskärmen är det ok. Tack det ska jag prova :) Adu Oancea Jag kör för livet! |
|
|
Dörrnäsan går även att justera lite i höjd och angreppsvinkel mot dörren, så det finns lite att laborera med... ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tusen tack för tipset. Det fungerade och nu ser se bra ut igen :) Adu Oancea Jag kör för livet! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.