|
|
|
|---|---|
|
har en e39 touring d 2000 srs lampan lyser, har felkod 132, 4, 12, 129 och 132 har tidigare vid lysande "lampa" fått felkod styrdon defekt (avläst av Holmgrens bil till det facila priset av 1400kr) har bytt styrbox till enligt Bmw parts katalog nyare och kompatibel box men får då följande felmeddelande 132 bör ju vara höger stolsdyna som för övrigt är ersatt av en "bugg" men vad betyder felkoderna ? och varför går inte att radera dessa? | |
|
Är du säker på att din förklaring på 132 är rätt? se här. Länk här Länk FAF |
|
|
vet inte har en Bmw scanner 1,4,0 som säger Aribag BAE partnr 6 919 789 hårdvara 3 softwear 5 diagnose index 9 release date 16/02 code index 4 airbag5.dtx 132 5 12 129 132 |
|
|
Får du inte en tillhörande text till felkoderna? Det har jag fått när jag har jobbat på airbagsystem med BMW-scanner. Notera att om du byter modul så behöver rätt airbag-utrustning kodas in. Lätt att göra med BMW-scanner. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Åter nej jag har inte fått up någon tillhörande text bara koderna och har ingen förklaring till dessa |
|
|
Du kan prova att gå in på live-data på SRS så borde du se vilka som är gröna. Har du röda så kan du ana oråd. Står det "not installed" på någon enhet du vet du ska ha så är modulen felkodad. Gjorde du någon kodning när du monterade den nya enheten? Så här kan live-data på SRS se ut, diffar lite från modell till modell givetvis: Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.