AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.088

335i 2007 coupe, vad tycker folket om denna?

Länk

Känns okej i pris, men varit ute nu i 2månder? Ngt fel?

Är sugen på en 335i så letar lite.

mvh TWH
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den var högre prissatt tidigare

-------
//Lövet
aha okej,

enligt firman så är den full servad från bmw, senast en stor service på växellådsolja, motorolja och ngt mer, med kvitton på ca 17k,

Är väl miltalet man tvekar lite på.
Vågar man trimma en bil som gått 12800mil? tänkte mest på cobb, ic, och dp typ
ch
49
charmas
F32 435i XDrive M-sport -14 MPPK, MPE
Jag sålde en sådan i september. Ungefär samma utrustning +navigator och uppdaterat ljudpaket Alpinljud och ipod-gränssnitt.
Samma pris som denna.

BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Växellådsoljan skall normalt inte bytas men det är en bra åtgärd för att förebygga problem när man trimmar.

Min bil har gått 16500 mil och varit trimmad sedan ca 4000 mil, dessutom kör jag bana med min. Alltså inga konstigheter att trimma vid 12800. Viktigt är att ta hand om grejerna dock. Byt olja en gång mellan ordinarie intervall och byt tändstift runt 1500 mil istället för ordinarie intervall.

/DJ
@charmas en svensksåld? dem med navi och m paket ligger runt 200k just nu, inte för att dem kanske får det.

ch
49
charmas
F32 435i XDrive M-sport -14 MPPK, MPE
@twh Ja den var svensksåld.

@BMW-DJ
Okej, låter väl bra.

Kollat upp lite, Firman har haft den sen 2015-11-19, vet inte hur länge den varit på blocket, men känns jävligt svårsålda.

Tänkte att jag skulle ha en rolig bil något år till innan man skaffar familjebil.
@BMW-DJ

Vilka service punkter borde man räkna med ska vara gjorde om man ska kolla på en bil som gått 12800? Tänkte mest på dem viktigaste, självklart oljor o sånt.
Men bromsar? högtrycks pump som alla pratar om? turboaggregat?
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jo lite mer svårsåld än en dussinbil är den ju. Men vist finns det folk som vill ha bilar med krut i också ;)

Olja är ju viktigast,
Värt att vara uppmärksam på är wastegate rattle, alltså ett rassel från turbos som kommer när man släpper gasen. Detta går att fixa lite med mjukvara men för att få bort det måste man byta turbos och det är dyrt.

Andra svaga punkter är bränslepumpar, spridare och tändspolar men det kommer om det kommer. Svårt att förutse.

Normalt slitage som bromsar och sådant är inte mycket dyrare än andra bilar.

/DJ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.