AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
772

Min bmw bara dog!

So
62
Soldierboy
325i -92 m-inredning
Jag låg och körde och helt plötsligt bara dog den!!
Jag har en bmw 525 tds aut. jag har haft problem att starta den ett par dar och när den startat har det röke nått så förbannat. Den går inte att starta alls och tänder inte en gång!! Fick vackert bara rulla in till kanten o ringa bärgare...
nån som vet möjligt fel... Dieselpumpen??

bmw forever
518i slow mobil
Jag ska bara ge det jag kan komma på just nu... Om den varit svårstartad så tyder det på rappning i pumpen... Vad var det för färg på röken? Extra vit rök= vatten, blå rök=olja, kanske turboras... Om turbon rasat så suger den i oljan i motorn vilket får till följden att den tar slut efter ett tag och motorn skär... Detta e dock det värsta som kan hända...

E28, REAL power for REAL men!
BMW e28 registret #154
Länk
So
62
Soldierboy
325i -92 m-inredning
jag tyckt röken va vanlig ...kanske vit men jag har kollat kylarvattnet o ingen olja där. även kollat oljan o inge vatten. den har ingen vilja alls att starta.... :(

bmw forever
jag antar att den går runt i maskin, men inte tänder...
kan det inte vara motorelektroniken?
eller kan det kanske vara bränslepumpen, oljebrännare har ju rätt så högt tryck.

#232 i E28 registret
Länk
Länk

So
62
Soldierboy
325i -92 m-inredning
jag misstänker att det är dieselpumpen.. men är inte säker. någon som vet hur man luftar en sån här motor,, eller luftar dom sej själv. det är luft i dieselröret ialla fall

bmw forever
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Hur ser returslangarna mellan spridarna ut? Går en av så kan det leda till att bilen inte går alls...
När det gäller luftningen är jag inte helt säker, men jag tror den luftar sig själv om bara elpumpen i tanken går (dvs motorn kall och glödningen slår till).

------------------
Always Diesel
Jo
274
Jonne Mek
525tds Touring -93
Börja med att lysnna om matarpumpen i tanken går. Ett tydligt surrande skall höras ända fram till förarplatsen, men ta någon till hjälp som kan vrida på tändningen medans du lyssnar. På touringen sitter pumpen åtkomlig från lastutrymmet under mattorna, troligen exakt samma placering på sedanen.
Jo
274
Jonne Mek
525tds Touring -93
...Pumpen med stort P framme i motorutrymmet är självluftande.
Be
94
Berg80
328i Touring-97
det låter som pumpfel, fick byta min i vintras, det kunde ta upp till 5 minuter innan bilen var igång, dålig tomgång, orkade ingen belastning ja pumpen var totalslut, verkstaden berättade att de försökte pumpa upp bränsletryck för hand men det rann bara ur!
So
62
Soldierboy
325i -92 m-inredning
pumpen med stort p i motor rummet????
på bmw sa dom att den enda pumpen satt i tanken..

bmw forever
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.