|
|
|
|---|---|
|
Nu ska ni få en svår nöt att knäcka. Problem med aktivstyrning.. aha tänker ni men nä. Vi snackar inte något av de vanliga felen. Allting fungerar ypperligt och styrningen är lätt och trevlig. Så här kan jag köra runt en hel vecka om jag vill men så fort jag drar ur bilen rejält vid omkörning eller motorvägspåfart så blir styrningen trög/tung efteråt. Den hackar inte i styrningen, utväxlingen blir inte ändrad utan den "växlar" enligt hastighet med korta utslag vid låga hastigheter och långa vid höga precis som den ska. Ratten står heller inte snett eller liknande. Styrningen blir helt enkelt bara tung. I bland hjälper det att bara starta om bilen men i bland får jag vänta till nästa dag eller ett par dagar efter tills den helt plötsligt fungerar som den ska igen. Det finns inga felkoder. Den ger inga varningar eller något sådant. Jag vet inte riktigt vart jag ska börja leta. Det finns något som BMW kallar momentovandlare som sitter på styrväxeln. Frågan är om denna kanske håller på att ge sig men frågan är också varför händer det bara när jag accelererar kraftigt och varför ligger felet kvar till nästa omstart av bilen och i bland dagen eller flera dagar efter. Nummer 8 på bilden är den misstänkta boven i dramat men samtidigt så brukar ju dom här bilarna sätta felkoder på minsta lilla grej men inte på detta så jag är ändå tveksam. Här kan ni se nr 8: Länk _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) | |
|
Felet har försvunnit av sig självt och ej återkommit på 4 månader. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.