|
|
|
|---|---|
|
Ska beställa en 340i xDrive M-Sport. Jag vill gärna ha kombon rak bensinsexa, fyrhjulsdrift och manuell men F31 går bara att få med automat (ja jag vet att BMW:s ZF 8 är suverän jag har kört den i tre år i M135ix). Fyrhjulsdrift och fem platser är ett krav för mig och så M-bilarna går bort och jag är inte intresserad av Audi. Jag vill ha en så kul och speciell bil som möjligt. Förhoppningsvis blir det min sista nya bil med förbränningsmotor och jag hoppas kunna ha den tills det finns en fyrhjulsdriven el-BMW som ser ut och har köregenskaper som en BMW och har räckvidd som funkar på en långresa. F30 340i xDrive: + manuell + lättare F31 340i xDrive: + bättre viktfördelning + kombi Vilken bil tycker ni är mer speciell? Bortse från kombins praktiska fördelar. | |
|
En F3X med rak bensinsexa är ganska speciell oavsett om du väljer kombi eller sedan. Det kan inte ha sålts många sådana. I alla fall inte jämfört med alla 320d som man ser dagarna i ända. Det är ytterst sällan jag stött på en 335i F3X. |
|
|
Det finns något fler F30 35i i Sverige jfr med F31. Många handlare tog in F30 35i när modellen lanserades. När jag frågade efter antal F31 35i med zf8hp45 i höstas så var det i storleksordningen fem bilar i Sverige. Det finns betydligt fler xdrive dock. Personligen tycker jag F30 är mer speciell av den enkla anledningen att modellen är så pass mycket mer ovanlig (om man räknar in alla motoralternativ). Men designen kombin har tilltalar mig mer. Jag har ju själv en F31 35i rwd med zf och ppk. Har aldrig stött på en sådan. |
|
|
Sg, jag har liknande planer. Bensinsexa och manuell är krav dock ingen xDrive för min del. Blir troligen 340touring eller 435Gran coupe', dock bör väl snart 440GC snart komma? Själv då kan inte GC vara ett alternativ? |
|
| I kombins förlovade land är numera sedaner mer sällsynta, nästa lite av udda fåglar. | |
| Det blev en touring. De praktiska fördelarna fick överväga när jag ändå skulle gå upp en storlek till 3-serien och tänk vilken häftig kombi det blir med den motorn, xdrive och möjligheten att uppdatera med diff, m performance-bromsar, power kit m.m. :) | |
|
Diff passar inte xDrive om de inte ändrat något nyligen. Sedan är M Sport bromsarna samma storlek och ok som M Performance så rätt mycket billigare att gå den vägen. Om man verkligen vill ha samma look kan man komplettera med skivorna bara men storleken är som sagt samma. |
|
|
Tack för tipset om bromsarna det är ju onekligen prisskillnad. Så här säger bmw.se om diffen: BMW M Performance differentialspärr (mekanisk) leder ett högre drivmoment till det hjul som har bäst väggrepp och minskar hjulspinnet på bakaxeln. resultatet är stabilare kurvegenskaper, optimerat väggrepp och dynamiska köregenskaper. För BMW 335i, 335i xDrive, 435i och 435i xDrive. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.