|
|
|
|---|---|
|
Hej Satt idag o kollade lite gamla bilder och snubblade på min Honda Legend coupe 3,2 93. Kom o tänka på hur mycket jag saknar denna bilen att jag bara var tvungen att kolla upp den. Slog HPD790 på transportstyrelsen Ser då att vid den senaste besiktningen har endast gått 12400mil :S Tänkte att jag minns inte att den hade gått så lite. Kollar igenom min bildsamling och ser att där har jag en bild på instrumentpanelen med 17584mil och jag körde säkert 1500mil efter det. Jag blir inte förvånad för det var "Jag ska ha bilen gratis kompis" som köpte den. Tänkte bara ge en framtida köpare en ärlig chans vid en googling av regnummert? Tror att detta blir lite av en samlarbil. | |
| 21500 mil 2014 och 12400 ett år senare :) Länk | |
|
Haha Kanske det men vill ändå att om någon eventuell framtida spekulant ska ha största möjlighet att upptäcka det och kunna ifrågasätta säljaren huruvida det är bara att mätarna är utbyta (inte precis troligt) Honda Legend gen 2 är en väldigt tacksam bil att mätaskruva. inredningen är väldigt slitstark och med tjockt läder och klart över den genomsnittliga japanska bil från den tiden, ungefär som en E39. När jag sålde den kunde man lätt tro att den bara gått 10000mil Ovanlig model med rakställd motorn från första generation NSX fast SOHC utan Vtech. Har redan sätt några fina exemplar säljas runt 50k+. Den är mer eftertraktad än senare generation Legend som mer är en lyxsedan. |
|
| Man ska aldrig kolla tillbaks på sina ex. Låt de vara i minnet, gäller såklart även bilar ;-) | |
| Det roligaste är väl att ägaren har ytterligare 2172 bilar registrerade på sig, en bilmålvakt helt enkelt. Fordonen sådana personer har registrerade brukar sällan vara i sånt skick att mätarställningen har betydelse. | |
|
Vilken överraskning att denne målvakt har ett namn som ingen jävel kan uttala. Skicka hem fanskapet dit han kom ifrån så får de göra vad de vill! Hur jävla svårt skall det vara att besluta och lagstifta mot att man kan ha mer än ett begränsat antal fordon registrerade på sig som privatperson. Max 10 fordon, sen får man söka om dispens hos Transportstyrelsen... Jag blir så förbannat trött på det här landet! MVH Christofer |
|
| Men det är ju synd om dem... klart de ska kunna vara reggade på 2000+ bilar! | |
Transocean |
Vaddå, Hasse svårt att uttala :-) |
|
Länk se där är den på blocket |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.