AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.014

Motorvärmare till M3 e36?

Vet någon om det går att få tag i en motorvärmare till M3 e36?

Har kollat DEFA och CALIX med det gick inget vidare.
Har även provat hos BMW, men de hänvisar till DEFA/CALIX.

Finns det fler tillverkare?
jalle
Jag hadde tidigare en m3 e36 , i den satt det
defa motor värmare.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
En fråga vazzen:Varför har man motorvärmare till en M3:a???Kanske dum fråga,men hur många använder igentligen sin M3:a på vintern??Eftersom det nog inte är så många så lär det väll heller inte vara så intressant för defa och Calix att tillverka nått heller.....'
Tar det inte personligt,du får gärna köra din bil även på vintern även om min uppfattning är den att en M3:a ska stå i garaget under vintern.
Mvh Ricke

BMW CS Nr:05043

Mvh Ricke
Ricke : Om du kollar vart vazze bor så kan det förklara en del :)

Tillräckligt långt uppåt i landet saltas det juh inte på vägarna *avundsjuk* och jag hade ajälv kört min M3 på vintern om det inte vore för saltet.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Jag använder inte m3:an vintertid (Sedan snön har kommit) men innan snön kommer kan det bli ganska kallt (-10). Det är ju alltid en fördel för motorn om motorvärmare används (en del säger att man ska använda den även på sommaren).

Man är väl lite svammlig som vill ha en men men......

jalle: Menar du att det satt en "riktig" motorvärmare eller satt det en slangvärmare?

Jag fick rådet av DEFA/CALIX att INTE montera slangvärmare pga att slangvärmaren bör monteras i visst läge för att inte förhindra kylningen av motorn sommartid. Dom visste att det inte är alltför mycket utrymme runt om i motornrummet.......

/vazzen
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Jag har monterat motorvärmare (defa) och det är en blockvärmare,gjordes hos BMW i Luleå.

---------BMW ///M3----------
Kontant: Hur fick du fram den motorvärmaren? Är den omgjord från någon annan modell? På DEFA's hemsida hittar jag ingen som passar.

Fixade Englunds både värmaren och montage?

/vazzen
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Ja dom tog hem grejorna och monterade dom, försökte först köpa hos min lokala bildelshandlare och montera själv men han kunde inte få fram en värmare.

---------BMW ///M3----------
Så bra! Då ska jag prata med Englunds så kanske det löser sig!

/vazzen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.