|
|
|
|---|---|
|
Hej Min parkeringsbroms slutade fungera igår. Den gula lampan började lysa under färd och sedan dess går inte bromsen i när man lyfter "P" knappen. Bilen har gått c:a 5400 mil och och den plockades ut 2012-05 så nybilsgarantin har ju flugit sin kos. Finns det ngn annan garanti som kan täcka detta? Jag tycker ju det är sjukt irriterande och dåligt att den här typen av fel dyker upp på en så relativt ny bil. När det dessutom kostar en hav solsemester när den ska in till verkstan. Handbromsen borde ju hålla i minst 5 år iaf kan man tycka... | |
|
Kan bara beklaga. Din maskinskadeförsäkring ska täcka detta mot en självrisk om inte annat. Kan inte minnas att jag läst om problemet tidigare, men här finns lite annat: Länk |
|
| Låter som att du fått fukt i modulen...vad kostar det att fixa? 6k kr . | |
| Tråkigt... Hur löste det sig för dig? Gick det på maskinskadeförsäkringen? | |
|
Hej och tack för hjälpen. Nu har lampan slocknat och p-bromsen funkar igen!? Min förvirring är ganska stor men jag avbokade iaf tiden hos Bavaria och slapp självrisken på maskinskadeförsäkringen. Kanske det var fukt nånstans som ngn skrev men eftersom jag är en bilananalfabet hade jag nog inte kunnat fixa det själv ändå. Hursomhelst tack för hjälpen |
|
| Inte bara "bilananalfabet".......;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.