AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.427

Hur öppnar man en strömlös e32?

su
58
supsten
2 st BMW 750iA-92
Har en 750-92 som drar tjuvström. Hur kommer jag in i bilen, det börjar bli lite väl med p-böter på den.

Tack på förhand.

Hej,

Lite kort, jag skall strax ut med hunden...

Jag antar att du inte kan låsa upp mekaniskt med nyckeln? Varken framdörrar eller bagaget (där väl batteriet/batterierna finns.)?

I så fall blir lösningen ungefär som i en liknande tråd nyss, om en E36 eller E46 tror jag. Krypa under, lossa "hasplasten" och koppla ström på startmotorn, t ex, så att du sedan kan använda fjärren.

/Lennart
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Jodå, man låser upp mekaniskt på förardörren.

Hela proceduren står beskriven i instruktionsboken.
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Nu har jag en känsla att instruktionsboken inte är tillgänglig (då det stjäls enorma mängder instruktionsböcker årligen).

Så jag har lagt upp en kopia, ta en titt på sidan 8 i nedanstående PDF-dokument
Länk
su
58
supsten
2 st BMW 750iA-92
Tack för tipsen!

Jag fick upp passagerardörren mekaniskt efter ett tips jag hittade i ett gammalt inlägg här på AP.

Tyvärr orkade inte motorn runt när jag försökte kabla igång den, kanske dåliga kablar? Få montera ur batteriet och ladda det.

Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Behöver inte vara fel på kablarna, då är det mycket vanligare att man inte monterade kablarna så de fick tillräckligt bra kontakt eller på en yta som ger dålig kontakt (lätt hänr att det händer).

Kan mycket väl vara något annat fel på bilen/motorn.

Kablade du igång den från en anna bil vars motor var igång eller var det från ett fristående batteri?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.