|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| Självklart inte viktigaste. Men ytterligare en faktor i den stora ekvationen helt enkelt :-) | |
Verdi |
Är man ute efter det kan man ju köpa en Audi 2.0 tdi lika gärna... |
|
Avgasutblås är helt klart Audis grej. Kanske är det därför det säljs Audi-bilar överhuvdtaget...med många avgasutblås kan man nästan kvala in i "premiumsegmentet". /J.I |
|
| Avgasutblås är även Volvos grej. Gärna fyra stycken på en tvåliters dieselfyra på ofattbara 200 hk. gärna fyrkantiga och överdimensionerade. Misstaget dock är att ligger man bakom en sådan i rusningstrafiken så ser man sugrören inuti. | |
|
Passat har dock tagit det hela ett steg längre. Där finns inte längre något rör till "utblåsen" alls. Länk Det mynnar innanför stötfångaren istället... ------- //Lövet |
|
|
Även Mercedes med AMG styling är bra på det! En eloge till BMW som än så länge enbart har stora utblås vid behov... |
|
Verdi |
Stilförebilden verkar vara 10 år gamla Honda Civic. Länk Tror tyvärr inte BMW orkar stå emot. Kina kräver bling på sina bilar. Insåg även att jag kastade sten i glashus då vår XC70 har dubbla utblås. Är åtminstone fem cylindrar. ;) |
|
Skillnaden mellan 520d och 530d är otroligt mycket större än vad den är mellan 530d och 535d. Personligen prioriterar jag utan vidare motor före utrustning och hade defintivt valt en basutrustad 530d xdrive före en välutrustad 520d. 520d räcker naturligtvis för de flesta och prestandan är inte dålig, men den skänker ingen glädje. 530d blir en helt annan bil med sexans karaktär och dova muller och ständiga överflöd av kraft. Jag hade en 520d M-sport och bytte senare till en identisk 530d xdrive M-sport och det var förvånansvärt stor skillnad i karaktär mellan dessa bilar även om det både in och utvändigt såg helt identiska ut BMW CS #5139 |
|
|
Verdi: är du säker på att du har fem cylindrar. Har inte Volvo gått ifrån det helt? Jag har också en Volvo. Dock en gammal häck helt utan bling. Bästa bilen jag nånsin ägt. Kommer aldrig att sälja den. |
|
|
Volvo kör fortfarande fem cylindrar på AWD versioner av V70/XC70/V60 modeller. Det är bara nya XC90, S90 och V90 som kommer med fyrhjulsdrift på fyrcylindriga motorer. Tro mig, det hörs också ;-) "Brööööööööööl" ------- //Lövet |
|
|
Ja avgasrören är kanske inte det mest primära! Vad tror ni på bmws aktuella erbjudande (mitt första inlägg) hur mycket man kan få ner priset vid ett evt köp? Vad är smartaste sättet att pruta? paket? utrustning? Vad är era erfarenheter på prutmån etc vid köp. |
|
| Såg i ditt första inlägg att ditt bolag inte redovisar moms, av någon anledning. Kan du inte ens dra halva momsen för din leasing så blir det nog ett dyrt alternativ. Tar du en kredit betalar du bara en relativt låg ränta som du dessutom kan göra avdrag för. Leasar du betalar du moms även på räntekostnaden, som är inbakad i leasingkostnaden. | |
| Tilläggtill föregående: Äger bolaget bilen så skriver man ju av denna i bolaget, dvs man påverkar bolagets resultat "positivt" så man sänker skatten. Det ger ju naturligvis bra resultat bara så länge bolaget genererar en vinst | |
|
Hej. Är du säker på att du behöver en 5:a? Jag bytte ifrån 520dt till 330xdt och tycker att den är tillräckligt stor. Prova gärna en. Tycker att det mesta är bättre, framförallt motor:-) Men även rtf är mycket bättre, kanske beror på att dom förbättrat dessa från -11 till -16. Mycket roligare att köra, inte bara för motorn. Motorn låter fint vid acc men går tyst och fint vid långkörning. Har hyfsad utrustning på min, bl.a. Taklucka, h/k-stereo, sportstolar, skinn, comfortöppning (funkar riktigt bra) mm. Är i fjällen med 4 i bilen och packning utan problem. Testa en och jämför! |
|
|
Problemet med 3-serien i detta fallet är att BMW inte erbjuder dieselvärmare. Om nu motorn och ljud är viktigast och förbrukning är oviktigt så kanske 535i är bästa valet? Finns ju M-performance avgas till den. Är dessutom 60.000 billigare än 535d. |
|
| drmonz: har du fått några prisindikationer? Jag funderar på att försöka få till ett klipp på en 535d med sportpaket och komfortstol (inte innovation edition). Lite osäker på hur mycket man kan få ner priset. | |
|
Hej igen, Då har jag nästan klar: BMW 530d xdrive + innovation package + tonade rutor + silverlist runt fönster + speed limit information, automatisk sportväxellåda med streptronic för 560 inkl moms. det som återstår innan jag skickar leverans är det yttre: Lutar mot svart bil, svart läder, svart tak dock funderar på att byta ut läder mot den vita klädseln men kanske inte så barnvänligt. Har ej testat att pruta, känns inte som det går med aktuella rabbaten på 84 000 kr |
|
| Menar du innovation edition? | |
| Tobbe: precis | |
| Blev 535 utan innovation edition för min del! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.