|
Sida 6 av 8
|
|
|---|---|
| Skumt, rubriken blir 330 och går inte att ändra, fick tillföra ett inledande förtydligande. Annonsfunktionen kan förbättras. | |
| Jo, det är en Svensson-bil. PunGt. | |
| Det är ingen Svenssonbil. En Svensson kör en vanlig bil, inte en som denna. Såg en motsvarande F31 på M-bilar med 2200 mil, kostar 579000. Ingen bil som en Svensson ens överväger, trots begagnad. Du en överromantiserad bild av Svenssonliv isåfall. | |
|
Första gången jag såg annonsen tycke jag verkligen att den var bedrövlig och jag hade aldrig ringt eller mejlat om mer info om den pga text och bildernas kvalitet. Nu tycker jag dock att den ser bra ut, eller iallafall minst lika bra som dom flesta privatannonser jag sett. |
|
| Skönt att höra, tack för det! | |
| Har du inte sålt din fantastiska 330 än? :) | |
|
En annons ska ju inte rikta sig till någon som söker exakt den bilen som annonseras. Dom få människor som letar efter en bil med exakt din spec kommer ju antagligen höra av sig oavsett hur din annons ser ut. Hur många tror du just nu har dom här KRAVEN på sin kommande bil: 330xd m-sport Svart Ljus skinnklädsel Absolut inte träpaneler Panorama Helljusassistent Röststyrning Kurvljus Eftersom ingen har hört av sig så verkar ju ingen ha dom kraven och då återstår ju för dig att försöka hitta andra köpare. Jag tror det är vanligare att folk letar efter 335d eller kanske en 330d om den verkar bra. Jag tror att ganska många som letar efter en 320d kanske kan tänka sig en 330d om dom hittar ett bra objekt. Jag tror att många som egentligen vill ha en svart inredning kan tänka sig en ljus om det övriga verkar schysst. Jag tror att många tycker att panorama bara är ren bonus och ingen dealbreaker osv. osv. Det är ju dom här köparna som du måste övertyga att din bil är värd att fundera över och det gör du inte genom att tala om hur ovanligt det är med röststyrning. Det gör du genom en bra och rak annons där det fina skicket kommer fram. Om den nu är i så bra skick som du påstår så är det ju det som ska genomsyra annonsen. Ang. svenssonbil så är den givetvis det oavsett vad den kostade ny. Varför? För att det är en välfungerande bil för en normal familj med två barn, inte mycket dyrare att äga än en passat eller v70, enkel att serva och hitta reservdelar till dvs. allt som Svensson letar efter i en bruksbil. En ny ford Mustang börjar idag på 346000kr och en f11 520d börjar på 393000kr. Vilken är svenssonbilen där |
|
|
Beror på hur du definierar en Svenssonbil. Här användes det nedsättande, i betydelsen vanlig bil. Det är lätt att skilja på vanliga bilar, och bilar som är premium. En fullutrustad 330 är en premiumbil. Fråga någon som kör omkring i en fullsmetad 330 för 700000, tror inte han anser sig köra svenssonbil. Sen är specen du nämner inte så ovanlig att folk söker faktiskt, om inte borde de göra det, för den är optimal, endast övertrumfad av vit (med m-paket förstås) |
|
|
Snygg bild där bakluckan skrapar i kanoten :) Om någon har en trist attityd och ton så är det väl trådskaparen själv. |
|
|
Kanoten är uppblåsbar och helt mjuk, väger totalt 8 kg inkl paddlar. Ligger på ett lakan. Så traumat mot bakluckan/taket är helt försumbart. Men visst har du rätt i att sommarbilden är snygg, i synnerhet bilen. Sen är min attityd inte trist, det är ju ni som klagar hela tiden. Ni verkar tävla i korkade kommentarer, eller menar du på allvar att en badleksak som nuddar en baklucka är ett stort problem? |
|
| En bil för 700k är ingen Svenssonbil, det är däremot en begagnad standardbil (vilket en 330d är) för 125k. | |
| Vi kan väl låta marknaden få avgöra? Ändra INTE annonsen och se om den blir såld.. | |
| En bil för 125k kan förstås i princip alla köpa. Man kan utrusta en 330d så att den kostar 700k. Om en 330d är en svenssonbil, men inte en bil för 700k? Resonemanget haltar påtagligt. Ytterliggare ett exempel på hur ni kokar soppa på en spik i ivern att häckla mig, varför? Tycker det är rätt intressant hur ni desperat försöker komma på nya sätt att klanka ned, ofta pinsamt ogrundat. Sen är upprördheten stor över min ton, har uppenbart sin grund i att ni med ett par tusen inlägg innanför västen kallt räknar med att bli bemötta med nedslagen blick. | |
|
Jag har redan skrivit vad jag definerar som svenssonbil, jag vågar påstå att dom flesta svensson tycker att din bil är en ganska alldaglig dieselkombi ungefär som vilken a4 eller v60 som helst. Jag personligen tycker det är en schysst model med trevlig motor men svensson ser ju inte skillnad på din "fullutrustade" 330 och en 320. Att bara se till nypris blir ju väldigt konstigt, därav min fråga om Mustangen som är billigare än en f11. Jag tror faktiskt att dom flesta tycker att f11 är mer svenssonbil av dom två. Vad tycker du? |
|
| Nu är det väl fastslaget att annonsen inte är påtagligt dålig, så det är rätt oklart vad hela denna tråd handlar om. Bilen är ju i relation till priset ett bra köp dessutom, inget annat har framkommit. Allt handlar ju om varför en fridsam tråd i ett alldagligt ämne plötsligt förvandlas till ett tuppslagsmål, bara för att någon med ett par tusen inlägg helt oprovocerat byter ton och rapar ur sig rätt grundlösa påståenden, sen kommer gänget hangarounds med patetiska småhugg i det oändliga. Försök till svar bedöms som att man "käftar emot", liknelsen till en mobbningsring på skolgården är uppenbar, pinsamt när de flesta verkar vara vuxna människor. | |
| Jag vet att de allra flesta som ser en svart blank BMW 330 touring med M-paket och Breytonfälgar/275 däck och ljus läderklädsel ser direkt att det där är en bil utöver det vanliga med ett par år på nacken. Ingen risk alls att den förväxlas med en standard A4 eller V60 med 16 tummare. Det är rätt uppenbart när man kör omkring, dessutom är det påtagligt ofta som andra premiumbilar bjuder in till omlottkörning eller en rödljusutmaning. Faktiskt oerhört få bilar som tar BMWn, speciellt vintertid förstås. Ska till en S4 iaf för det. 286hk/600 Nm/4wd och bra dubbdäck räcker långt. | |
Verdi |
Jag tycker Breytonfälgarna är ett minus. Exakt hur går det till när du blir inbjuden till diverse omlottkörningar och rödljusrace av "premiumbilar"? Tror det aldrig har hänt mig. Vad jag vet. Kanske missar de där signalerna. ;) Vet inte riktigt vad omlottkörning är faktiskt. Kör man om varandra varannan gång och beundrar varandras bilar? Då har du alltså trimmat din bil? Det kanske du redan sagt tidigare i tråden? Ytterligare ett minus för PPK fanns väl inte till E91? |
|
Förlåt jag visste inte att du hade 275:or det förändrar ju saken. Är det nåt folk i allmänhet har koll på så är det ju däckbredd. 286hk/600nm är väl 335d siffror? |
|
| 231hk hade väl 330d? | |
| Omlottkörning går till så att du blir omkörd, sen hänger du på ett tag. Sedan lägger sig omköraren snällt åt sidan och låter sig köras om, men hänger på dig istället tills du återgäldar tjänsten. Faktiskt ett skumt fenomen men väldigt vanligt speciellt på våren. Händer flera gånger i veckan faktiskt. Ett bra sätt att köra aktivt och säkert, omkörningarna skall vara säkra och avstånden långa utan aggressivitet. Sen blinkar man/vinkar när man tar skiljda vägar. Tänker inte gå in i någon duell om trim, vet om dina åsikter där. Kan ändå konstatera att 330/335 delar många delar och att 330 brukar tolerera 335 kraft väl faktiskt, mycket skrönor om växellådsras osv men inte så vanligt i praktiken, körstilen utan ryck är viktigare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.