AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
14.255

Kollar någon på Powerbörsen?

Sida 5 av 8
Och jsn, det är ju just det som är så himla mysko!
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Tycker att annonsen börjar se riktigt vettig ut!

Är det en bensinare...?

///Stefan
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nya texten är betydligt bättre men du bör lägga till när bilen servats, besiktats, hur skicket på däcken är. Även historiken eftersom det är en importerad bil.

Tyvärr är fortfarande bilderna osäljande. De är mörka, suddiga och de bilder som är ljusa har en stor kanot på taket. Du måste ju inse hur oattraktiva dessa bilder är? Du säljer bilen framför datorn, då måste köparen bli sugen direkt framför skärmen. Du får ingen andra chans.

I helgen var det fantastiskt väder för fotografering, det kommer säkert flera sådana dagar. Då tar du och åker och tvättar bilen och sedan tar nya kort i bra ljus.

-------
//Lövet
Jo jag var ute faktiskt och fotade, men det var på tok för ljust, lade in massor av bilder, har tonvis fler. Sen tycker jag som sagt att det inte är fel att visa typ en teaserbild med primärt syfte att visa grundstilen på bilen, optimalt även förstås inredningen. Sett att många faktiskt gör det. Borde funka speciellt på ovanliga bilar. Säljer man en vanlig bil är det förstås viktigare att annonsen sticker ut, typ en grå V70 som det ju finns många av, lätt att klicka vidare precis som ni skriver. BMW 330d x-drive touring med m-paket och innovationspaket och ljus inredning är en väldigt ovanlig bil och då borde det inte vara lika petigt. Amatörbilder har också sina fördelar faktiskt, ett proffs vet hur man tar optimala bilder för att dölja skavanker, och maximera fördelarna. Kruxet är ju att hitta denna lilla kundgrupp, som letar efter en rejält snabb praktisk bil som funkar även på vintern. Och som förstår att en toppspecad bil kostar aningen mer än en vanlig bil. Jag har importpappren i ordning, dessa bilar hittar man tyvärr inte i sverige. Man får ta omaket och extrakostnaden med att ta in den från Tyskland, den är inte billigare där. Som BMW fantast tycker jag man gör en välgärning som tar in udda, ovanliga bilar till vår marknad. Helt oförtjänt att blanda ihop detta med fulimport av skumma fordon. Sen brukar jag faktiskt räkna med att höra av mig till säljaren om jag skall köpa bil, känns inte onaturligt. Då kan jag berätta mer om bilen, samt skicka fler bilder. Denna lilla ansträngning kan väl inte vara så jobbig?
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Länk

F1
328
F1 Power
530iA Touring -02
850csi -93
Det är alltid bilen som säljer sig själv inte du. Du måste få bilen att se ut som att du som säljare brytt dig om den.
De flesta köpare vill inte bli påminda om att någon har sitter o fisit i förarsätet och kladdat med en dubbel wopper. På väg hem från jobbet.
Samma gäller när mäklare ska sälja hus.
Alla personliga foton på barn o fru ska städas bort så att huset får en oskuldskänsla för köparen.
Städa och ta bort allt som förknippar bilen med dig, inga lösa småsaker.
Tvätta bilen i en GDS tvätt med spolglans då får du enkelt upp lystern i lacken.
Ta bilder från alla fyra hörnen, bild på inredning utifrån genom öppna dörrar. Extra bilder på förarplatsen där man även får bra blick över instrumentering mm.
Ta en bild på motorrummet men se till att det är rent o fräscht, om inte = motortvätt.
Bär du fotar så tänk på att hitta en miljö med bra ljus och bakgrund som framhäver bilen. Fel bakgrund kan göra att köparen får fel uppfattning om vad du är för typ.

Sen med annonstext är det viktigt att du håller den relevant. Skriv inte sånt som du själv tycker, då det påminner köparen om att bilen är begagnad.
Håll texten till det tekniska en kort och godtagbar förklaring till varför du säljer.
Jämför inte din bil med andra bilar, det går ändå alltid att motbevisa.
Allt du skriver om vad du själv anser och tycker om din bil riskerar bara att själva dina chanser, och är därför irrelevant.

Tänk också på att även om din bil är väl utrustad gämfört med andra 330xd så är och förblir den en Svenson bil. Det är ingen M3a och kommer därför inte på väldigt många år bli en värdefull raritet.
Den som letar, letar oftast efter den bil som ger minst problem för slanten.
Därför måste du ge säljaren en känsla av att det finns prutmån, så denne får känna sig som vinnare vid en eventuell affär.
T.ex. Sälj bilen utan brayton fälgarna. Släng in dem som en bonus om köparen prutar för mycket. Vil köparen inte ha dem så säljer du dem efteråt till nån annan.

Om nånting är gratis är du inte kunden, då är det du som är produkten!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
All den här energi som du lägger här för att berätta hur bra bilen är - kan du inte ta den för att förbättra annonsen? "Amatörbilder har också fördelar" Nej det har det inte alls. Inte ens lite grand.

Ingen kommer lägga energi på att åka och titta på bilen eller be om några fler bilder som annonsen ser ut nu. Det måste du bara acceptera även om du inte håller med. Vi har trots allt sålt rätt mycket bilar här, själv sålde jag en senast i söndags. Den annonserades i 10 dagar totalt och var definitivt ingen V70 eller Passat.

- BRA bilder
- Komplett annons med all information
- Inget subjektivt snack om "ovanlig" "ej familjekörd" osv. Det är bara onödigt prat utan betydelse och får dig verka som en snackpåse.
- Ut med annons på Blocket!

Om du inte kan åstadkomma detta snart så är du inte seriös med att sälja bilen. Så komplicerat är det faktiskt inte.

-------
//Lövet
Visa användare
2.331
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
"Det är som kejsarens nya kläder, alla talar om hur kassa bilderna är och hur korkad texten är, utan att något egentligen är fel"

Kejsaren var ju naken...

Som nämnts, sälj fälgarna separat.
Smaken är ju som baken, alla tycker inte det är snyggt och praktiskt med 19".

Det är kanske önsketänkande att folk hör av sej för mer/bättre bilder...

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Tack för alla tips. Jag vet förstås hur en optimal annons ser ut. Jag kollar bilannonser dagligen sedan flera år. Man ser rätt sällan en optimal sådan inkl komplett servicehistorik med datum samt bilder i optimalt ljus ur alla vinklar externt/internt. Bilen är ju ingen dyrgrip direkt. Jag borde lagt upp bättre bilder. Hållit texten mer stringent, visst. Sällan har väl en annons väckt ett slikt känslosvall, inte oävet ändå. Bilen är OK för sina mil minst sagt.

Iden med ett forum är ju att bolla åsikter/kommentarer.

Men därifrån till alla fula påhopp, nedsättande påståenden om min karaktär, slarvig, dryg osv?

Måste ha sin grund i att jag utmanat makten här på forumet, ingen verkar få uttrycka åsikter/mothugg utan ett par tusen inlägg i ryggen. Johan B. går längst, direkt osmakligt, ytterligt tölpaktigt.

Med era krav på annons borde få bilar skifta ägare.

Sen vore det kul om ni kunde hålla en lite humoristisk ton, varför detta sura tilltal överhuvudtaget, försök hålla en ton som skulle funka även irl. Tråden är faktiskt sociologiskt intressant.
Finns förresten massor att nysta i här. En välutrustad 330 som min drar mot 650000 ny, inte att betrakta som en Svenssonbil faktiskt. Men en utan m-paket, med tygsäten osv är en Svenssonbil, visst.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det finns gott om sådana här trådar, skapas ett par i veckan nästan. I de flesta brukar säljaren ändra sin annons efter tipsen han får och inte käfta emot och påstå att alla andra har fel. Det är skillnaden.

-------
//Lövet
Liknelsen med kejsarn funkar så att alla talar om något som självklart, fast det egentligen inte finns. Som bildernas exempellösa värdelöshet eller textens totala brist på kvaliteter.
Varför står det inte ens i annonsen om det är en bensin eller diesel?
Jo men jag har ju ändrat i annonsen. Käfta emot? Det är ju en diskussion, man kan ha synpunkter på mycket av det ni skriver och syftet med tråden är ju att bolla lite kring det. Tror du menar att jag har för få inlägg för att tillåtas argumentera. Varför får ni har åsikter som inte får ifrågasättas, men inte jag?

Man klickar i bensin/diesel i formuläret och räknar med att det följer med. Det är diesel, drar snitt 0,76 uniefär med sedvanlig momsad framfärd.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det går inte att hjälpa dig. Det är uppenbart. Tack och hej.

-------
//Lövet
Ja, men kan ju hitta bilen i listan bara och då står ingenting så det måste ju stå med i annonsen också. Titeln på annonsen/bilen borde ju vara BMW 330d xDrive och inget annat. BMW 330 är ju betydligt sämre titel om man vill få in folk...
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
> En välutrustad 330 som min drar mot 650000 ny

Ny? Var köper man en ny E91 pre-facelift om jag får fråga?

> Titeln på annonsen/bilen borde ju vara BMW 330d xDrive

330dA xDrive t o m :)
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Jag håller med dig ljo002, ändra ingenting.
Absolut är rubriken fel, slarvigt! Ska fixa det, tack för tipset.

Sen att ni orkar... Menade förstås att en bil för 650000 inte är en svenssonbil. Den kommer också vara dyrare i begagnatledet än en svenssonbil. En 320 är en svenssonbil. En snålutrustad 330 ligger invid övre gränsen för svenssonbil, en som är extrautrustad för en kvarts miljon är ingen svenssonbil. Självklarheter. Man skall jämföra bilar från olika epoker för sig, bland -07or är detta ingen Svenssonbil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.