AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
14.256

Kollar någon på Powerbörsen?

Sida 4 av 8
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Bara jag som osökt kommer att tänka på Fawlty Towers när man läser tråden... :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hyffsad "felskrivning" av den annonsören...

-------
//Lövet
"nyimporterad" dessutom...i november... frågan är vem som borde få hästsparken?

/Anders
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Haha så går det när man inte gör sin research och slår upp regnumret :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kollade din nya annons nu. Du vill inte sälja bilen va?

-------
//Lövet
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
spännande tråd :)
F1
328
F1 Power
530iA Touring -02
850csi -93
Mycket intressant tråd att följa.
Det är intressant att mycket noga studera detaljer i annonser för att så att säga läsa vad som döljer sig mellan raderna.
Och ofta så märker man snabbt om det säljaren skriver eller säger är sanning genom att studera bilder eller avsaknad av bilder.
Ett gammalt ordspråk lyder "en bild säger mee än tusen ord".
Ex.1
I senaste försök till anons skriver TS att biien inte är familjekörd.
Men ändå sitter det en liten kille i passagerarsätet fram o gör segertecken på bild nr 2 i en barnstol. Vad säger det?

Ex.2
En slarvigt utförd anons med dåliga alt. konstiga bilder eller för få bilder. Eller bilder som visar personer, saker eller annat kvar i bilen väcker frågan om säljaren är lat eller bara nonchalant. Om säljaren inte bemödar sig att göra vid bilen ordentligt inför fotografering och skriva en relevant annonstext. Så kommer jag som eventuell spekulant att snabbt dra slutsatsen. Slarvig annons = slarvigt skött bil.
Och det har flera gånger faktiskt stämt väl, de gånger jag trots allt valt att åka o titta på bilen.

Nu behöver det inte vara så med TS bil, men jag hade för länge sedan klickat mig vidare till nästa bil om jag vore på jakt efter en sådan bil.

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Tycker det goaste är kanotbilden.
Den och fälgtjatet gör bara att man vill se efter något annat om man letar bil.
Fin bil, men tygsäten, inget panoramatak samt trista fälgar. Oklart om Hifi ens.

"mer intressant än din om man letar 330XD"

Bilen har ju gått längre och är betydligt mer snålutrustad än min, så varför den är mer intressant är ju komplett obegripligt, trotsar all logik.

har ni märkt hur ni som en vargflock ylar med utan att tänka själva, bara för att någon tung typ fällt en negativ kommentar? Det är som kejsarens nya kläder, alla talar om hur kassa bilderna är och hur korkad texten är, utan att något egentligen är fel, en del kommentarer är direkt löjeväckande.

Någon påtalar det bedrägliga i att påstå att en bil inte är familjekörd, för att min son syns på en bild! Visst han har suttit i bilen, men familjen kör vi till 99% i vår större bil, vi är 6 pers.

Den där "kassa" bilden i kvällssolen är ju inte kass, istället påtagligt lyckad.

Den som påtalar att det är för mycket begärt att höra av sig för tex fler bilder är ju ytterligt lamt intresserad, speciellt av en såpass ovanlig bil som den här.

Ett par enstaka vågar påpeka att bilen ju iof ser helt OK ut.

Jag reagerade bara på att vi haft en hel sida normal diskussion i en ton som anstår ett märkesforum som det här, när någon helt opåkallat bryter av med ett drygt inlägg, och så är det igång. Ni borde skämmas.

Förslaget från Johan B., som kör en bil från 2003 (rimmar) "Sveriges bästa bil säljes, köp nu innan jag ångrar mig!" är inte så dumt faktiskt. Faktum är att jag nog tror det är så, har ni något bättre förslag i klassen mellanklassbilar med 4wd kring 125000?

Audi - snålutrustade, trist inredning, 3l diesel ovanligt
Volvo - Helt fel känsla
Subaru - var är motorn?
osv

Nä om man nu är ute efter en 330xd med m-paket så är det direkt korkat att inte titta på min med anledning av att bilderna är kassa och annonstexten fel, speciellt som det inte stämmer.
Deimos flickvän har rätt förresten. Absolut har alla olika åsikter om vad som är rätt på en bil. Träpaneler känns rätt för piprökare (min åsikt). Ni har rätt i att jag faktiskt tycker 330xd är en eminent bil, pendlat i den sedan 2010, alltid en njutning. Kör momsat utan ryck, den drar ca 0,76 l/m. Min nya bil (428i x-drive) är bullrigare, törstigare (0,88 l/m), slöare, vingligare och med såsigare styrning. Tycker inte HK ljudet är påtagligt bättre än Hifi i 330n heller faktiskt.
Verdi
Men herregud. Släpp det! Sälj bilen och sluta snacka så jävla mycket.
Andra skriver mer än jag, jag har rätt att skriva i min egen tråd Verdi. Vad menar du egentligen, tar du dig rätten att diktera vilka som får skriva och hur mycket? Tycker den här tråden visar hur ruttet det här forumet är, och Verdis slutkläm är ju beviset.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om det nu är fel på alla andra och inte dig, varför säljs inte bilen trots din enligt dig utmärkta annons? Hade du lagt hälften så mycket energi på att skapa en ordentligt annons (på Blocket) som att orera här om hur bra bilen är så hade bilen varit såld nu.

Faktumet kvarstår
- dina bilder är för dåliga
- din beskrivning av bilen är inkomplett vad gäller bilen och innehåller för mycket subjektiva beskrivningar
- du annonserar på ett (numera) väldigt litet annonsplank
- du ligger något högre i pris än vad köparna anser bilen är värd

-------
//Lövet
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Hahaha vilken underbar tråd, och den tar aldrig slut! :D
En nyfiken fråga i all ödmjukhet - hur kommer det sig att denna eminenta bil, världens bästa bil med marginal, inte har sålt sig själv många gånger om? Bilen är rätt, annonsen är rätt, bilderna är rätt, priset är väl lågt, jag fattar verkligen inte att den inte är såld?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om du vill ha inspiration hur en bil ska fotograferas kan du titta hos den här handlaren: Länk

-------
//Lövet
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
TS är totalt immun mot konstruktiv kritik!

Hoppas vid gudarna att han inte är läkare som någon trodde tidigare - det kan bara sluta med död och förödelse i så fall...

Spelar det någon roll vad JAG har för BMW?
Vet du om jag har fler fordon och i såfall vilka?
Vet du vilka fordon jag har haft?
Vet du hur många fordon jag har sålt via olika annonser?

Sluta skylla på alla andra och inse att bilen hade varit såld för länge sedan om du hade haft rätt!

BMW – Weltmarke aus München!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
TS är totalt immun mot konstruktiv kritik!

Hoppas vid gudarna att han inte är läkare som någon trodde tidigare - det kan bara sluta med död och förödelse i så fall...

Spelar det någon roll vad JAG har för BMW?
Vet du om jag har fler fordon och i såfall vilka?
Vet du vilka fordon jag har haft?
Vet du hur många fordon jag har sålt via olika annonser?

Sluta skylla på alla andra och inse att bilen hade varit såld för länge sedan om du hade haft rätt!

BMW – Weltmarke aus München!
Ehh, vadå immun? Jag har ju ändrat texten flera gånger, samt bytt/lagt till bilder. Inte fattat hur man tar bort bilder. Detta att bilder säljer är ju förstås självklarheter, tom aftonbladet har ju snappat upp det. Menade inte att vara dryg, men tänk dig själv hur det är att bli bemött med denna störtflod av kritik. Vissa råd är sunda, andra mindre så. Inget hittills har väl varit nyheter. Annonsen är inte ett sånt kapitalt bottennapp faktiskt, ni överdriver. Absolut finns proffsigare annonser, men er sågning i fotknölshöjd är ändå inte motiverad. Varför alla angrepp på mig? Och igen förlåt Johan B.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Tittade på annonsen och konstaterade direkt att bilderna inte var särskilt bra. Låt någon som är bättre fotograf ta bilderna. Dock ingenting konstigt, alla kan inte vara stjärnfotografer.

Tycker att den länk som andeas_lovgren skickade nyligen är ett utmärkt exempel på bra bilder som kan tjäna som inspiration. Bilen har potential, snyggt med beige och mörk lack. Jag hade nog ringt på annonsen om jag sökte en sådan bil, men hade inte åkt och tittat på den utan att ha fått lite bättre bilder. Motorrummet, bagageutrymmet, detaljbild på mittpanel och instrumentering för att få en känsla för slitaget.

Ta bort alla grejer som ligger i dörrfacken om du tar nya bilder. Ger en känsla av att ägaren är slarvig som lägger högar med prylar där. En detalj, men som många konstaterat så är detaljerna viktiga.

Tycker för övrigt att vinterdäcksfälgarna är snyggare än sommardäckens fälgar. De senare känns ganska tråkiga, skulle inte betala något extra för dem. Sälj dem separat, kanske?
Tror det är något med mitt sätt att skriva som retar upp, varför är ni så sura? Kan vi inte hålla detta konstruktivt istället? Som en del skrivit finns en del intressant här faktiskt.

"Hoppas vid gudarna att han inte är läkare som någon trodde tidigare - det kan bara sluta med död och förödelse i så fall..."

Vad är det för jävla skitsnack? Är du galen? Vad menar du?

Försökt lugna ned tonen flera gånger, men nu ryker på igen och igen. Be om ursäkt Johan B.

Nästan off-topic numera, men vad är fel i annonsen nu? Och då menar jag inte att ni skall jämföra med proffsannonser, utan med en vanlig annons.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.