AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.842

Blinkers backspegel

Gr
64
Gref1
Mini Countryman hybrid
Någon som vet hur man byter lampan i vänster backspegel på en 3-serie GT?
På en såpass ny bil borde väl trasig blinkers täckas utav garantin?

Vad jag sett måste du byta hela lykthuset i backspegeln. Det sitter icke utbytbara LED i lykthuset. Genom att låsa kåpan på backspegeln går det att komma åt blinkersen.
Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
Typfel att det är just vänster som ger upp i förtid? Så mycket ligger jag inte i omkörningsfältet... :)
Någon som vet vad det kostar att byta? Har besiktning i sommar och service i höst så det är lite dålig tajming.
Det är säkert inte så att lysdioden i sig tar slut, de åldras eller förbrukas inte nåt nämnvärt under hela bilens livslängd. Däremot brukar diverse fel i förardörren, kablage, lampor, låssystem osv vara relaterat till att det är den dörr som används överlägset mest på en bil. Mest böjning och rörelser i kablaget i dörrkarmen, mest slag och stötar när man drar igen dörren osv, jämfört med övriga dörrar.

FP
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej
Är det någon som vet hur detta löst sig? Jag har snälv samma problem nu...

Mvh Anders
ma
1
mangemang
435xd Cabriolet -18
Har haft detta fel på båda mina 4-serie, direkt efter nybilsgarantin gått ut. En på höger sida och den andra på vänster. Felet är att det blir små sprickor i plasten i blinkerhuset så att fukt kommer in i elektroniken, som orsakar ärgade kontakter mm. Bytet gör man enkelt själv på 10 min och blinkern kostar 300 kr. Gör rent kontakten noga vid bytet och skydda den med kontaktskydd (eller vaselin). Tips för att undvika att plast i blinker- och andra lyktglas spricker är att aldrig spruta avfettning på dem!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.