|
|
|
|---|---|
|
Min E61-525i-07 har plötsligt börjat larma. Det hela börjar med att instrumentpanelen blir svart, fläkten stoppar och efter det så dyker ett fellarm upp i ca 2-4 sek "transmission Failure". Det försvinner och ligger inte kvar som felkod. Någon annan som varit med om något liknande och som har tips om vad som kan vara fel. Jag har tyckt att det tagit lång tid innan skärmen till I-driven lyser full när jag startar ibland. jag misstänker dåligt batteri, dålig jord eller generatorn? Någon som kan hjälpa mig. /J | |
|
Börja med att kolla mos/status i batteriet. Ladda ordentligt om du är osäker på statusen med en bra laddare. just dåligt batteri ställer till alla möjliga spökfel och duttkör man bara och kör mycket förbrukare så hinner den inte kompensera ordentligt vid körning. /Uffe |
|
|
Kör ca 3 mil enkel resa till och från jobbet varje dag. Bytte batteri för 4 år sedan. Har kollar spänningen över polarena men bara obelastat. Vet inte om det kan vara ett intermittent fel att generatorn ej klarar av att ladda tillräckligt. Larmet har bara dykt upp två gånger senaste veckan innan dess kunde det vara 2-3 gånger per enkel resa på tre mil. Bara det inte är något fel på växellådan men då borde väll larmet ligga kvar. /J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.