AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.860

Pipljud när jag låser bilden, E61 -07

jo
37
jonhul
520DA-15, F11
X1 Xdrive-2014
Nissan LEAF-2018
Kan någon hjälpa mig. Sedan två veckor tillbaka så piper min E61-07, en gång när jag låser den. Det kom helt plötsligt och kommer från höger bak. Någon som vet vad det är?

po
31
pointers0
528iA Touring -99
Är det ett faktiskt aukustiskt ljud som från en siren eller dylikt? Då jag låser/larmar min har jag den inställd på att kvittera akustiskt och sirenen sitter ungefär där du säjer på en E60.

/Uffe
jo
37
jonhul
520DA-15, F11
X1 Xdrive-2014
Nissan LEAF-2018
Hittar inte att jag har den funktionen på min 525i. Har letat i I-driven men hittar ingen inställning som skulle kunna ge en akustisk signal. Det är ett pip. En gång och bara när jag låser.

Ko
102
Kobolt60
BMW 525i Touring -06
BMW X5 30d -15
Hej,

Om du tex kör en app som BMW Carly så kan du koda en massa lull lull som tex att det piper till när man låser tycker själv de e bra

T

Plutonium 238
jo
37
jonhul
520DA-15, F11
X1 Xdrive-2014
Nissan LEAF-2018
Har varit inne hos BMW.
De tror det är något fel på larmet, egentligen inte fel men att det av någon anledning är så att larmet ger ifrån sig ett pip när jag låser bilen aldrig annars.
De visste inte vad de skulle göra så just nu lever jag med att det piper en gång varje gång jag låser bilen. IOFS bra men lite störigt är det.

Ko
102
Kobolt60
BMW 525i Touring -06
BMW X5 30d -15
Tycker det verkar tamt av verkstad be nån som har Carly app eller typ BMWHAT att koda om bara ganska övertygad om att det är lätt fixat. E du i närheten av Vbg så fixar vi det snabbt

T

Plutonium 238
Intressant, hörde ett pip imorse på min med som jag aldrig hört tidigare. Utan att undersöka saken närmare misstänker jag låsanordningen till tanklocket, ev behöver den piggen smörjas. Kan det va samma hos dig? Tanklocket sitter ju höger bak ;)
jo
37
jonhul
520DA-15, F11
X1 Xdrive-2014
Nissan LEAF-2018
Vad skulle låsanordning till tanklocket kunna göra för att larmet ska pipa?? Att den indikerar öppet?

Ingen aning. Bara en teori jag fick imorse när jag själv hörde ett pip höger bak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.