|
|
|
|---|---|
| jag ska köpa däck till min 523 m sport automat 00a ja ska använda orginal m fälgar dom är ju 8 tum på 2 å 9 tum på dom andra 2. efter som ja precis köpt bilen vet ja inte riktigt va ja ska ha just nu sitter det 235 runt om nån som har lite tips? å kan man ha olika på fram å bak? | |
|
235:or skall sitta på 8"-fälgarna. Bak på 9"-fälgarna skall det vara 255/40-17 om jag minns rätt. Det finns en dekal på B-stolpen vid förardörren där de flesta dimensioner är upptagna. Annars står det i instruktionsboken. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
...235/45-17 fram, skall det vara... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| okok de står som du säger i förar dörren 255 40 17 hur e de nu ja läste nånstans att dom ekänsliga med automatlådan att den inte vill växla ordentligt om man har olika dimensioner stämmer de? | |
|
Nja, det vet jag inte, men du får i princip samma rullomkrets med de smalare däcken fram och bredare bak - de är bredare bak men samtidigt har de lägre profil. Det är också en originaldimension från BMW så det skall fungera. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
okok tack för svaret dax å leta däck å hoppas på våren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.