AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.493

Bluetooth ljud, dålig volym från iphone

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Hej!

Har dåligt tryck i ljudet när jag streamar musik. Har HK systemet men är inte imponerad. Får vrida upp volymen rejält. Råkar jag få på radion får jag nästan hörselskador dock. Så problemet är kopplat till min iphone och bilens bluetooth. Vad beror detta på? Finns det någon inställning för detta?
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Har du dragit upp bluetoothljudet på din telefon? Mvh
Du måste öka blåtandsvolymen på telefonen till max. Detta gör du enklast genom att använda volymknappen på sidan utav din iPhone samtidigt som du strömmar musik till bilen via blåtand.
Tack för dagens tips! Har gäckat för olika bilar sedan 2011 :-)
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Har du åkt med detta sen 2011? 😀

Tack för tipset! Blev klart bättre även om jag fortfarande tycker att radioljudet är bättre. Ska prova usb och se om det blir skillnad.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Har HK i min med och upplever också att ljudet är lägre över BT än radio/USB. Avsevärt bättre kvalle på ljudet från iphonen över USB också.
coldhex: Ja så är det faktiskt. Men jag insåg faktiskt snabbt att man kunde kompensera till viss del med telefonens volymknappar men det var först nu jag fattade helheten s.a.s. :-D
Som tur är så har dom åtgärdat problemet med att radion går på högsta volym när man växlar från bluetooth streamingen från mobilen på F20 lci.
Skaplig chock när trafikmeddelande kom medans man körde bluetooth på F20 pre-lci.
ha
9
hakie
530xd M-sport Touring -16
Mini Cooper SE -20
Tack för inläggen!
Det svaga ljudet från Spotyfi och iTunes har gjort mig tokig! Hade problemet i min förra BMW (530d 2010) där jag sprängde höger dörrhögtalare vid ett trafikmeddelande, när jag spelade högt från iTunes... Trodde att det skulle vara löst nu när jag bytte till årsmodell 2016 - men icke! Ska testa att köra över usb istället, tydligen enda lösningen...
//Hakie
F2
85
F25
X3 X35D -12
Ytterligare en åtgärd är att stänga av equalisern på ajfånen när du strimar via bt.
ha
9
hakie
530xd M-sport Touring -16
Mini Cooper SE -20
Samma problem även över USB... Gäller det bara iPhone eller är det samma problems även med android? Någon som vet?

ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Det skiljer i volym även för Android, spelar du hög musik via Spotify och sen råkar byta till radio så lär du få en chock!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.