AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.522

Lagning komfort lädersäte

Visa användare
316
TibbeT
X3 30SI A -07
K1100LT/SE -94 m.Dnjepr sidvagn.
K1200GT -07
Hej
Har en -01 252ITouring med komfort lädersäten.
Är så härliga säten så jag vill inte byta bil men nu har det blivit hål på förarsidan.
Verkar som det är någonting frätande för hålen har hårda kanter.
Sätena har så kallad franska sömmar.

Fråga: Var kan man få sätena reparerade och omstoppade, helst i norr/västerbotten?

Visa användare
316
TibbeT
X3 30SI A -07
K1200GT -07
Fått förklaringen till hålen.
När värmesligorna kortsluts blir det så varmat att stoppningen smälter och det bidas svavelsyra ur skumplasten. Svavelsyran fråter på lädret innifrån och när det går hål även på jackorna.
Fick en bit läder som jag klistrar fast utanpå sätet, inte snyggaste lösningen men då det både är ett stort jobb att byta klädsel och bilen inte är diret ny ( -01 och 28.000 mil ) så får det bli denna nödlösning tills vidare.
Så småningom blir det nog att hitta en nyare bil, men hur veta att den har lika skönt komfortsäte som 525iT'n har. Blir nog till att leta och prova.
( Svankstöd i 2 riktningar, ryggstödet delat i två ställbara delar., ställbart nackstöd med gott om stoppning m.m. )

16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Komfortstolarna i E61 är minst lika bra tycker jag om inte bättre. Sådana finns det trots allt ett helt okay utbud av.

-------
//Lövet
Som Lövet säger. Jag hade nöjet att under någon vecka växla mellan en E39 och en E61, bägge med komfortstolar. Skulle väl vilja gå så långt som att påstå att E61:ans inställbara lårstöd gör att stolarna i E39 känns ganska mediokra i jämförelse. Möjligt dock att det spelar mindre roll för en person under medellängd.
Visa användare
316
TibbeT
X3 30SI A -07
K1200GT -07
Skulle bli en sån här i så fall där man kansäga till bilen att man vill ha massage.
Länk

Men lägga till 70-80" för att få det ,, jag vet inte fast då får man parkeringshjälp.

16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jösses vilken färgkombo. Den bilen kommer du få behålla till döden om du köper den.

-------
//Lövet
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Jag skulle ta ovan länkade färkombo över svart/ljust skinn alla dagar i veckan så vet inte riktigt varför man skulle behöva behålla bilen till döden. Är väl bara roligt med något som sticker ut lite, är övertygad om att jag inte är ensam att känna så! :)

///Stefan
Visa användare
316
TibbeT
X3 30SI A -07
K1200GT -07
Gjorde en funkis.
Fick en bit läder och skar till den för att täcka det värsta med marginal och passa in i sömnaderna.
Limmade fast en bit AL-folie för att skydda den nya biten och limmade sen fast läderbitem med AL-folien på sätet. Inte det vackraste men nu skyddar jag jackorna tills sätet är fixat / bytt eller bytt bil.

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Instämmer med Stefan - så farligt var det väl inte? bara kul att det finns bilar som sticker ut! Trodde det var lite meningen med att man själv fick speca bilen.

----
BMW CS/SC #6212
De gånger någon försökt få hyfsat betalt för en icke entusiastbil med grön eller blå inredning eller någon annan udda färgkombo inser man hur försvinnande få individualisterna är.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.