|
|
|
|---|---|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Hur känsligt är det med ett tak där man applicerat slipgrundfärg (i detta fall BMW's egna slipgrundfärg på sprayburk 51 91 2 154 412) som är ute en stund i fukt eller lätt regn? Under slipgrundfärgen finns vissa områden med primer och spackel - vet tyvärr inte vilken typ. Är det någon som har faktisk kunskap kring detta? |
| Om den är lagd heltäckande och det får torka upp ordentligt efteråt är det ingen fara, problemet är förstås om den är snålt sprayad. | |
Den är heltäckande. Bör inte vara alltför snålt sprayad. Främre halvan av taket på denna E30 fick i runda slängar en och en halv 400ml burk och bakre halvan mindre än en halv 400ml burk - här är burken som användes Länk Den har nu stått inomhus i ca 1 mån där det är ca 10-15 grader C och luftfuktighet en aningens högre än typiskt inomhus. Historien bakom är att takluckan blev igensvetsad och primer/spackel lades på vid svetsskarven och kringliggande områden och lämnades sedan över till mig. Jag slipade sedan det snyggt och lade sedan på många lager slipgrundfärg. |
Uppföljning av tråden : Jag planerade in det så att bilen stod inomhus tills jag fick tid hos lackeraren och sen kördes den en regnfri dag till lackeraren som tog in den samma dag inomhus - då slapp jag fundera på om det skulle bli ett problem eller inte. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.