AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.615

Vibrationer 520d f11 årsm-13

kv
1
kvistagran
520d M-sport F11-13
Mina vibrationer kom helt plötsligt i december.Ett "durrande" som känns i hela bilen.
Känns mellan 95-130.Trodde såklart att det var hjulen,skiftade till sommardäcken men ingen skillnad.Lägger jag i neutralen vid den här hastigheten så minskar det något men fortfarande vibrationer.Har kört bilen på pallbockar i garaget och får då fram samma symtom.(Går att göra det om man kopplar bort antispinn/sladd) Alltså kan man utesluta allt som har med framvagnen att göra.Hjullager drivaxlar ok,har skruvat ner kardan och kollat stödlager och knutkors.Hardyskiva mellan kardan och bakaxel är bytt.(hittade några småsprickor)men ingen skillnad.när bilen körs på pallbockar så känner man mesta vibrationerna från avgassystemet och bakaxeln,men det kan ju fortplanta sig.Är inne på att det kan vara motorstörningar,men då kan det tyckas att det ska försvinna när man lägger i neutralen..Automatlådan är ett alternativ också,ska lämna in den för oljebyte .Har fuktat ut lite olja runt tråget.Hoppas på att dom kan hitta något.Bilen har gått 11500mil,svensksåld 1 ägare före mig.Är det någon som har haft liknande problem??
Håller på bli tokig...

Det finns tyvärr fler som har liknande problem.

26 sidors läsning: Länk

En till tråd: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.