AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.690

KCR:s effektbox

Hej har köpt 430d och funderar på att sätta dit en KCR:s effektbox finns det någon som har någon erfarenhet av denna effektbox eller någon annan som ni kan rekommendera // Lelle

Jo
212
Jore
Tesla Model 3 -21
Tesla Model 3 -19 (Såld)
F31 318dx -15 (Såld)
E91 320d -11 (Såld)
Kontakta SMO, Svensk motoroptimering. Dom gör riktigt bra optimeringar och erbjuder även KCR boxen.

Har själv deras optimering i min bil sedan 9mån tillbaka och är fortfarande mer än nöjd!

Länk
Länk
16.583
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Fulboxtrim i en bil för en halv miljon?! KCR är bonntrim som är lämpligt på sin höjd för en traktor, allt boxen gör är att manipulera bränslesignalerna så att motorn sprutar in för mycket diesel. Förstör dieselpartikelfilter, automatlåda och förvirrar färddatorn.

-------
//Lövet
Verdi
PPK?
ma
90
marauder
325da -08
Boxar motsvarande KCR & liknande finns på ebay de / uk för runt 700kr. Du kommer dock få problem med igen sotat partikelfilter.

Har själv Blufin från England. Du köper en handenhet & får själva filen mailad & du kopplar upp dig på ODB utaget. Är mkt nöjd.
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

ODb är ju 100ggr bättre än box. Det är ju en riktig programmering(även om inte just för din bil utan för alla med samma modell).
SMO/V-tech/ess är ju duktiga om man vill kunna få hjälp på hemmaplan.

Skippa box, det är skräp.
Ok! tack

Nu har jag bestämt mig det blir BSR !
Jo
212
Jore
Tesla Model 3 -21
Tesla Model 3 -19 (Såld)
F31 318dx -15 (Såld)
E91 320d -11 (Såld)
Lelle, finns en läsvärd sak om BSR här Länk

Dock osäker på om det gäller 430
Tack ska kolla upp det! ska ringa till BSR men dom kommer nog inte att tycka att det är några problem, fan ! nu fick jag huvudbry i gen jag kanske ska ta bmw original trim istället
Jo
212
Jore
Tesla Model 3 -21
Tesla Model 3 -19 (Såld)
F31 318dx -15 (Såld)
E91 320d -11 (Såld)
Hade bmw PPK funnits till min hade jag övervägt det. Ingår ju även viss hårdvara med deras trim, kylare, bromsar etc. Skiljer sig väl från modell till modell om vad som byts.

Har även hört att effekten man får hos bmw inte ska skilja sig märkvärt från vad andra optimeringsfirmor ger, även om bmw anger en något lägre siffra.
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Jag hade skippat BSR.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.