AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.067

BMW X3 runt -07

Funderar på X3 till min mamma som även jag kommer att använda till och från vid behov. Är det stor skillnad på en från 07 där diverse uppdateringar gjordes och en från tidigare år. Är främst intresserad av en bensinare. Där är frågan om det är någon större glädje att ha en 3.0 jämfört med 2.5an? Den svagaste motorn tror jag att jag hoppar över. Det är väl en fyrcylindrig sak.

Läste om problem med att fjädringen bak som tydligen är en svaghet. Är det en dyr historia på verkstad? Hur är det med rost när bilarna nu är runt 10 år gamla? Automatlådan hur håller den? Drivlinan i övrigt? Kvalité på interiör?

Något annat att tänka på?
je
8
jean paul
523:a -97, 528 touring, X3-2004
Enda nackdelen är vägskatten. Men, en tröst du behöver bara betala kvartalsvis. Räkna med drygt litern per mil. Kolla utrustningen. Skiljer sig från bil till bil. Lilla radion ex. bara högtalare fram samt 6 kanaler. Handbromsen, men den är dålig på alla modeller.

bep
Tack för tipsen. Jag ska ha dem i åtanke. Får se om det dyker upp något lämpligt objekt begagnat.
Visa användare
10
Apex911
X3 2,0d-15
997 Carrera S-10
Golf GTI Ed35-12
Jag hade en 3.0 s -07 , och kan bara konstatera att det mesta var skräp,Automaten fungerade aldrig ordentligt, bägge fjädrarna bak gick av dagen efter att fabriksgarantin tog slut,(runt 20 TSEK kostar reparationen) , display till radio likaså. Ljudet när man stänger dörrarna får en Dacia att framstå som en rolls Royce. Ingen bra bil alltså! Har en F25 och den är betydligt bättre, det mesta verkar vara åtgärdat.
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Har en X3 -08 och jämför den med min brors lite äldre X3.. Hände väl lite där mellan pre.facelift och facelift som väl kom med -08 årsmodeller.
Tidigare årsmodeller har, vad jag tycker, mycket högre vägljud.
Både vindbrus och däckljud når in i cupen betydligt högre. Känns som man snålat på isolering eller nått.. t.ex. när bror stänger dörren på sin är det som att slänga ett oljefat i ett stort parkeringshus. Allt låter så ihåligt och tunt.
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
..Faceliften kom nog runt -06.. inte -08
Le
15
Lenkan
BMW 118i -17
Volvo V90 CC -19
Facelift kom MY07.
Länk
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Perfekt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.