|
|
|
|---|---|
|
Finns det något smart sätt att öppna huven utifrån? Eller någonstans jag kan komma åt att ladda batteriet? Dörrlåset är paj och batteriet verkar ha laddat ur sig. ///BMW - Was sonst! | |
| Dragkrok på bilen isf ska man kunna koppla på ström där aldrig testat men hört av bosse bildoktorn | |
| bagagelucka? | |
|
Ingen dragkrok. Inget lås på bakluckan heller, har bara lås på förardörren. :\ ///BMW - Was sonst! |
|
|
Vad menar du med att dörrlåset är "paj"? Det finns en dead-lock-funktion där man låser upp låset manuellt med nyckeln. Man får vrida förbi det normala "stopp-läget" och det går trögt, men då öppnar man dörrlåset. Kan kännas lite "övervåld" när man vrider men det skall gå trögt förbi "stoppläget"... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Mitt är helt trasigt. Det snurrar bara runt med nyckeln, finns inget som greppar. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Du kan ladda under bilen där kabeln till startmotorn kommer ut. Du måste lyfta bilen för att komma åt. Hm, eller.. Var sitter batteriet? "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
marin: Ska kolla hur det ser ut där, bra tips. Antar att jag lär bort med en massa plast för att komma åt. Batteriet sitter i skuffen. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jag har inte kollat hur det ser ut på E46, men läs sista inlägget i denna tråd som handlar om E30 - kanske samma funktion: Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag ska kika hur det ser ut. Men jag har för mig att det inte går på nyare modeller. Det är i alla fall tur att det blev minusgrader så jag slipper svettas... ;) ///BMW - Was sonst! |
|
|
Problemet löst. Tog bort plasten under och kopplade på mig på starten. Tack för tipset. :) ///BMW - Was sonst! |
|
| Härligt. :) | |
|
Jag kollade förresten framme vid huvlåset och jag kunde inte hitta något sätt att öppna den utifrån. Allt är kapslat. Batteriet hade endast två volt. Så pass lite att inte ens dioden på radion blinkade. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Risken är stor att batteriet har tagit stryk och kan vara skrot! Hur länge stod bilen med låg spänning? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag räknar med att det är skrot så jag satte i ett nytt. Jag har nog inte kört bilen på ett par veckor så jag törs inte chansa på att det är juste. Det sitter på laddning men vi får se... ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.