|
|
|
|---|---|
|
Hej. är en före detta volvoägare(som bytt till ett bättre bilmärke, tror jag) :D så nu e jag bmw n00b Hittar ingen info ang några chassiprylar när jag söker på bilens vin. Bilen är en f30 335 12a'a, sport(det är iaf ett sånt märke på framskärmarna), sportautomatlådan, sportratt, sportstolar. Borde det inte stå när man dekodar vinnumret om man har sportchassi eller vad det nu kan vara. Skulle vilja få ner bilen nån centimeter eller två. nu ser den ut som en crosscountry. Tack på förhand | |
|
Om du slår in ditt VIN så kommer det framgå om du har sport/adaptivt chassi ja. Det ingår inte per default på 2012 ens när man valde till utrustningspaket Sport. Men även med det så är det en 4x4 så om du vill få ner den är det eftermarknad som gäller. |
|
| Det är en vanlig RWD, ingen xdrive alltså | |
| Leta efter kod 2VF vilket är adaptive m sport supsension, får du fram infon på vin-sökningen så ska det stå med om du har det. Är den en sportline så har du iaf det vanliga, statiska; sportchassiet på (samma som på M-Sport) om inte beställaren var en 70-årig gammal gubbe som valde bort det. Osannolikt. | |
|
Adaptiva chassit och sportchassit är lika lågt. Det adaptiva ändrar hårdhet, inte höjd. Standardchassit är högre är sport/adaptivt med 2 cm tror jag. Står det inget om något annat chassi i utrustningen så är det standard. Ett utsökt chassi i sig. |
|
| Sportchassi ingår väl enbart med M-sportpaket? Vad jag kan se så var sportchassi ett tillval till Sportline. Således har bilen standardchassi om inte den som beställde bilen valde till sportchassi. | |
| Nope inget 2VF. dock ingen 70åring som hade den innan. vore dock märkligt om han skulle valt bort det, när det finns så mycket annat onödigt(dock inte för mig :D) han inte valt bort :D | |
|
aja oavsett så ska det på andra sportigare fjädrar. Ni kanske har lite tips på vad för typ/märken som funkar. dvs lite lägre, men inte tumma så värst mycket på komfort. helt klart att det blir lite stötigare har jag räknat med. vill dock inte ha den som min förra bil. S60 T5, toksänkt med sportdämpare o fjädrar så man kände varenda liten bula. |
|
|
My bad, trodde det ingick även till Sportline. Den toksänkta S60n var nog i långt större behov av förbättring av väghållningen än din F30 ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.