|
|
|
|---|---|
|
Tänkte kolla oljenivån och försökte dra i ratten som sitter på förarsidan till motorhuven. Det tickade en gång, när jag försökte öppna huven så var den fortfarande låst. Efter flera försök, gav jag upp. Plockade ut njurarna för att låsa upp den underifrån, men vet inte hur jag ska göra... någon som vet? titta gärna på bilderna. Front => Länk Insida => Länk Kontakt => Länk | |
| Ärligt talat är det ingen som vet hur man gör det..? | |
|
Vilken bilmodell snackar vi om, till att börja med? Alexander |
|
|
De länkade bilderna visar en E87 (som vederbörande även har angivit i sin ägarprofil)... /Masten |
|
|
Det är en E87 116i 2007. Precis Matsen |
|
| Är spaken i kupén för upplåsning helt lös nu som om vajern har gått av eller? På bild nr2 ser man vajern, prova at dra i höljet till den eller i det den är ansluten till om du kommer åt. Annars så åk till en Bmw verkstad och be om hjälp....... | |
|
Samma sak hände med min E87:a. Jag fick lämna in den på BMW och de pratade om att de eventuellt skulle behöva lossa hjulet och gå in via hjulhuset och fixa vajern. Dyrt tänkte jag. De ringde tillbaka efter bara någon timme och hade fått upp huven ändå genom att smörja och sedan dra hårt i handtaget i bilen. En verkstadsräkning på 200 kr vilket måste vara rekord i låg kostnad för mig. |
|
| En klassiskt knep är ju att du ber en vän trycka ner på huven samtidigt som du drar i spaken med olika metoder, rycka snabbt eller dra hårt och långt. | |
|
Har i princip testat de knep/ olika sätt som besktivits ovan för att öppna huven men tyvärr utan resultat. När man drar i handtaget i kupén, så känns vajern helt löst. Så den har helt enkelt gått av någonstans... Tog faktiskt bort plast skyddet på låsmekanismen och kan nu komma åt hela huvudlåsset. Det är dock väldigt trångt, men vet någon hur man kan låsa upp låset inifrån? Eller hur låsmekanismen på en e87 ser ut o hur man kan kringgå den...? |
|
|
Hittade en bild på hur själva låset ser ut - hur öppnar jag den nu? Länk |
|
|
ferre80: Till vänster i bild ser du ju vajern och hur den ska dra, ta en rejäl skruvmejsel och försök vrida den delen i den riktning som vajern skulle dragit den. Jag har haft ett kärvande huvlås och det var sjukt trögt, först trodde jag den satt fast men efter kopiösa mängder WD-40 och en rejäl skruvmejsel så fick jag rotation på den. //Stenback |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.