|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en E30 325i cabrio från 1987 som har stått i ett garage sen 2006. Ägt den sen 1994. Gått ca 11500 mil. Tanken var att i framtiden ha den som andra bil, men barn osv kom mellan. Tänkte avyttra den, vad kan den vara värd? Inte startad på över 5 år. svart med beige skinn, och beige tygtak. liten park skada på ena framskärmen o bakre kofångaren. Lär minst behöva kamrem, bromsar, däck, bromsrör, tändstift, ny bensin för att få igång. Bud? | |
|
Byt kamrem och olja och starta. Om det var en fin bil som ställdes in i garaget så behöver du nog inte göra mycket mer. Låga mil och 325, borde vara värd 50 kkr som den står, lite mer besiktad och klar.Förutsatt att det är en riktig bil från början givetvis. |
|
| Jorå, det är en sund/ "riktig" bil från början, ägt den sen 1994 som sagt... Men du har nog rätt, kamrem, olja, bensin borde väl göras på plats. Tänkt likadant, men sen är det där när man ska göra det, egenföretagare med 2 barn, tok mycket fritid haha! | |
| Jag är tveksam om du får 50 för den, jag har varit och tittat på flera E30 325 cab, och de som är i riktigt fint fick (obs fint skick inte museiskick) byter ägare för ca 50 i Sverige, kanske några tusenlappar över på sin höjd. Då har det dock handlat om bilar som är i körbart skick, skattade och i trafik. Dessa bilar är som sagt fina utan rost med kanske någon lättare pakeringsblessyr någonstans. | |
| Jag kan möjligen vara intresserad. Har skickat ett pm till dig, rob_540. | |
|
Jag har en "nördlista" över alla E30 cab som varit till salu på Blocket de senaste 10 åren. Alla är välkomna att fråga, bara regnumret finns. Fina exemplar begär man 50 tkr och uppåt för, medans bilar i bruksskick begärs mellan 15-40 tkr för. De billiga bilarna tenderar att byta ägare minst 1 gång/år. De fina exemplaren är sällan till salu. Mats BMW CS #5847 |
|
| Hej, jag sålde den för 35k, kanske kunde fått mer, men å andra sidan tog försäljningen mindre än 30 minuter från att annonsen publicerades på blocket. Blev nedringd | |
|
Min varningsklockor ringer för långt stillastående. Ingen bil mår bra av det, allt från en massa gummipackningar, till det tillståndet i motor, låda och hydraulsystem, som gällde innan passiveringen i andra system!!! em3 |
|
| Gissar att den plockas ner i molekyler och renoveras till nyskick av nya ägaren, verkar kunna få 150k i tyskland för såna bilar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.