AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.227

Elproblem förardörr BMW e39 525

Bl
36
Blixt
525IA Touring-02
Tjäna. Har lite strul med elen i förardörren. Ingen el alls funkar i den. Värmen till den bakspeglen funkar inte heller, men på passagerarsidan funkar den. Centrallåset låser alla dörrar förutom förardörren. Slår jag på helljuset så "pulsar" det liksom :). Känns som ett jordfel. Tänkte om någon hade haft något liknande och tips på vart man kan börja söka?
Mvh Dennis
Bl
36
Blixt
525IA Touring-02
Bumpar upp den här i hopp om att någon kan hjälpa mig. Har tagit bort skarven mellan a stolpe och dörr och gjort rent dock utan resultat. Prövade även ta bort jord från batteri utan resultat. Någon som har ett bra förslag eller råd vart jag ska söka vidare? Elen här helt död i förrardörr ssmt att centrallåset inte löser på förardörren
Mvh Dennis
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har du provat att mäta efter jordfel/kortslutning/kabelbrott mellan olika kontaktstift i dörrens kontaktstycke i kabelhärvan?

Låter som om det skulle kunna vara så att någon/några kablar har "vickats av" och kortsluter mot varandra eller mot jord, alternativt att det är avbrott i någon/några kablar.

Ett elschema kan nog vara bra att ha vid mätningen.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Bl
36
Blixt
525IA Touring-02
Nej det har jag faktiskt inte testat. Har schema i Haynes boken :-) Tack för tipset ska kolla på det så fort tiden kommer.
Hejsan blixt! Har själv fått samma problem på min BMW 525i e39. Tänkte om du har hittade lösningen på elfelet på dörren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.