AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
384

Prisläge M3 sedan 1996 ?

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hallå!

Jag ska ev. byta bort min nuvarande coupé mot en sedan (av praktiska skäl)
Bilen jag tittat på är en fin silverfärgad 96:a, import, 9600 mil, svart skinn, klima etc..
Firman begär 199.000:- är det rimligt OM bilen är i kanonskick?

Tack!
/Klas
Köp kompisens skit fina 97:a. Cosmossvart med svart skinn, klimat, clarion cd med skärm och PS2.
Pris. 210 med 17"org, 225 med antera 19"

//Martin

"Ju snabbare ni är desto mer långsam är jag"
Mosse, ska du byta in din då eller? Låter lite dyrt tycker jag men visst begär de inte för mycket emellan så kan det kanske va en bra affär ?!
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Klart du ska byta om du e i behov av en sedan!
199 med en 10:a i prut e rimligt OM, som du skriver, bilen e i kanonskick!

Länk
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
håller med om att sedanen inte är lika snygg men som sagt behöver man utrymmet så!
Sen är ju till exempel MagnusTs jäkligt fräsch å den har ju coupens stolar å massa annat godis.
Men då kan du väl iof inte byta in din..
Men den skulle ja garanterat köpa om ja ville ha en fyradörrars M3.. Går ju bevisligen rätt bra oxå =)

Men måste säga att silver e bra läckert på M3orna.. verkar inte finnas alltför många M3 E36 som är silver!

larsson -m3 93-
Även om du inte är intresserad av min limo så ligger det en utrustningslista på min sida som du kan ha o stämma av med mot den bilen du kikar på: Länk

Sen tycker jag förstås att limo är coolare :-D Ovanligare o lite mer sleeper när sen man kör ifrån det mesta ;-)

Det är ganska lätt att få en uppfattning av prisbilden genom att surfa runt på www.bytbil.se, www.bilweb.se, www.annonsguiden.nu, www.bilannonser.se, här på bmwpower förstås osv osv. Jag gjorde det för att hitta vad som kunde vara vettigt som utgångspris för min bil, det är ju ingen idé att annonsera med tokfel pris liksom. Jag har inte sett några 3.2'or som varit "rätt" för mindre än 190-200. Det har ANTINGEN fattats en hel del smått o gott i utrustningslistan eller varit många mil eller tygklädsel eller reparerat o omlackat eller nyimporterat osv osv. Men kolla runt själv! Det är ganska effektivt att surfa runt o ringa på några...

PS: Jag la upp ytterligare några skojsiga bilder häromdagen Länk ;-)
yo
51
you_2_slow
M3-96 coupè
Tjenare köpte en coupè nyss har gått 7000mil men min motor är bytt har endast gått 2200mil p.g.a miss hos BMW gav ca:200 men har en här hemma som köpte en sedan estoril blå han gav ca:190 den hadde gått 8600mil så det är nog inget farligt pris men hos en bilhandlare kan man ju alltid klaga på om man hittar något!!

Ville bara dela med mig
//Fredde
En M3 3,2 1996 sedan med få ägare runt 9-10000 mil bör man får betala runt 190 från en handlare.

175-180 från en privatperson.

De har hållt priset otroligt bra om man tänker efter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.