|
|
|
|---|---|
| Hej! Mitt vänstra bakok hade fastnat. Så jag lämna in bilen på verkstan o då byttes ok och bromsbelägg. Skivorna var fina så dom byttes inte. Nu undrar jag följande. Det är 2300mil kvar till service bakbromsar o det känns ju ganska meningslöst när dom redan gjort detta. Det går ju inte att själv nolla service förrän det är 20% av tiden kvar. Vet ni om det går att nolla med service instrument? | |
| Fick det att funka. Tyvärr verkar ju inte verkstan ha bytt slitagesensorn. För nu vill bilen ha bakbromsservice efter 5000mil igen. | |
| Vågar man nolla servicen för bakbromsar igen om man byter slitagevarnaren. Känns ju väldigt konstigt att bilen redan vill ha bromsservice bak efter 5000mil om varnaren är bytt. Dom flesta som har bytt bromsklossar och givare verkar få upp 9000mil i servicemenyn. Sen så vet jag att många har klossarna i långt över 10,000 mil o detta visas också i menyn. | |
| Vågar man nolla servicen för bakbromsar igen om man byter slitagevarnaren. Känns ju väldigt konstigt att bilen redan vill ha bromsservice bak efter 5000mil om varnaren är bytt. Dom flesta som har bytt bromsklossar och givare verkar få upp 9000mil i servicemenyn. Sen så vet jag att många har klossarna i långt över 10,000 mil o detta visas också i menyn. | |
| Tänkte lite! Om man nu byter klossar utan att byta varnare o det e ex antal tusen mil kvar till service. Sedan nollställer servicen. Borde det inte då bli samma miltal igen? Den borde ju knappast gå upp i miltal? | |
| Ingen kunnig inom detta? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.