|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
|
Med känsla: Motorn känns bra mycket starkare än i min 520d. Fattas bara annat. Från MY17 har den ju även Power Pulse för att motverka turbolagg från start. Men jag måste köra mer för att kunna uttala mig mer detaljerat om motorn. Jag gillar pekskärmen men håller med om att man saknar ratten till i-driven ibland. Det är helt enkelt ett bättre sätt att interagera med bilen i många lägen. Jag har förstått att nya femserien kommer att ha både pekskärm och ratt och som tillval även gester. Att få en fungerande röststyrning på svenska i Volvon är suveränt. Den fungerar verkligen bra. CarPlay är kul också även om den kan bli bättre. |
|
|
Såg en FET V90 på jobbet (Volvo PV) idag. Länk |
|
|
Mycket läcker, det finns en likadan blå på Bilia Uppsala med dessa feta snygga fälgar. /Anders |
|
|
Såg en S90 R-design med samma fälgar häromdagen längst ned på sidan. Länk |
|
| Den där S90 r-design var verkligen ruggigt snygg. | |
|
Grumliga bilder på en vit V90 CC. Hann inte med när den körde förbi :) Såg även en F10 i favoritfärgen, en S60 PS och en fräsch V90 i silver. Härligt väder på dagens promenad. Länk |
|
| Mephisto. Kollade dina bilder (VW elbil/vätgas eller vad det nu är) och om jag inte är fel ute så har du varit i Berlin och spanat på bilar nära Bissingszeile? | |
|
Vi var runt lite överallt i Berlin i våras. Classic Remise, VW group forum, BMW ku'damm bl a. Showbilderna är från Paris mondial 2014. Classic Remise är ett museum/garage med massor av coola bilar. Gratis dessutom. Fyller på albumet med lite fler bilder. |
|
|
Någon som har provat T6 motorn på V90 eller S90? /Anders |
|
| Börjar bli många ute på vägen nu i alla fall. Var 3 stycken på Ica-parkeringen igår:-) | |
|
Anders , jag kör S90 D5 men har kört T6 med. Tycker den låter gott och är hyfsad snabb men man får varva den lila motorn rätt mycket. När jag körde aktivt i 2 dagar då hade jag sitt förbrukning på 1,4-1,5..... Har bestel S90 T8 men saknar verkligen mins en V6 i Volvon..... |
|
|
Jag har kört både V90 och V90CC med T6. Jag gillar verkligen Volvos VEA motor när den matas med bensin. Bra tryck redan från låga varv och bra "klipp" vid typiska 80-120 omkörningar. Möjligen att den tappar lite tempo när den växlar från kompressor till turbo, jag upplever T5 behagligare där. MIn förbrukning över ca 80mil ladnade gasnka exakt på 1L/mil. Då med mestaderls motorväg (120-140) och landsväg (80-120) och allmänt tung högerfot. som referens kör jag samma sträcka (det är till vårat lantställe ToR): V90 D5 0,71L S90 T8 0,8L V90CC D4 0,67L XC90 T5 1,0L 520i 1,0L |
|
| Det vore rena drömmen att äga en. | |
| Jag tycker den är skitful och Volvo har tappat det som gör att det syns att bilen är en Volvo vad exakt det nu är, men den ser själlös ut. Lite Audi över den faktiskt, onödigt svällig och fet. Ser osmidig ut, eller ger åtminstone sken av det i designen. Nej, det blir ingen hit Volvo. | |
| Nja, Volvo vill visserligen att den ska framstå som en hit men vi kan väl avvakta några år så vi får se. Jag skulle bli väldigt förvånad om en så designmässigt misslyckad skapelse blir en hit utanför Volvos marknadsavdelning. Låt oss åtminstone se försäljningssiffrorna på ett år. | |
| Enligt en bekant som jobbar hos en volvoförsäljare säljer S/V90 rätt så bra. Fast jag vet såklart inte vad rätt så bra betyder i rena siffror. Väldigt många, liksom jag, tycker designen är en fullträff så Volvo behöver nog inte oroa sig. | |
|
Jag vill ha en ! V90 är enda som gäller av de större bilarna. BMW är i princip helt ointressant. Dåligt utrustad, motorproblem och stöldrisk. Läckraste är en Passionröd R Design. En sådan med AWD är mitt första val. Men funkar även utan R Design:). Mvh Stephan |
|
|
Märkligt vad man kan se olika. V90 uppfattas väl av de flesta som en synnerligen lyckad modell designmässigt. Den är riktigt snygg, framförallt med fetare fälgar. För några veckor sedan så fick man vänta till nov vid en nybeställning, så den torde ju anses vara en riktigt lyckad modell även där. Volvo har ju gjort enorma framsteg designmässigt. Jag har beställt nya XC60. /Anders |
|
Verdi |
Stephan, Är utrustningslistan till V90 längre än till G31? Eller vad menar du? |
Transocean |
Stephan. Visst är den snygg men mot E-klasse strök Volvon rejält Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.