AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
27.420

Nya Volvo V90

Sida 4 av 7
em
906
em3
M3 cab -03
Men "Lövet", problemet är att alla inte är lika insatta och lydiga som du, och lär dig vad dom menar. Volvo har ju länge vant sina kunder med en kod för t.ex "T5". "T5" är/var en väldigt framgångsrik betäckning, som kunder var stolta över och som stod för lite förnyelse av "gubb-racers". Siffrorna stod ju för antal cylindrar i T4, T5, T6 och T8, samt att alla var bensin-turbo's!

Nu gör man snabbt våld på den inarbetade framgången, jag tycker det är general-klumpig marketing!!!!

Det hade varit bättre att starta en ny, denna gång stringent, modellbeteckning, som iaf. håller något mer än en generation, c:a 5-10 år i Volvo's fall. Men dom har misslyckats, igen!

em3
Verdi
Nåja. Är väl inte så mycket att hänga upp sig på heller...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Man kan väl säga så här: Detta är ett problem på BMW-forumet men inte på Volvoforumet ;-)

-------
//Lövet
em
906
em3
M3 cab -03
Håller med, "Lövet", problem tycket jag det är, för jag är själv starkt Volvo-fan, har tre st. för tillfället, och tråkigt för Volvo, att dom inte lyckas bättre i denna division, för bilarna är ju för det mesta mycket bra, prisvärda och ekonomiska. Trist då att att göra bort sig på sista raden.

Men dom håller ju trots allt fast vid "SX0" och "VX0" systematiken, än så länge, så man kan ju säga att det blivit något bättre :)

em3
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
@Verdi: ska vi vara supernoga, var vanliga T5 före ;).
@Sani: H8 känns som ett optimalt förslag. Eller kanske HO8 :)?
@em3: vad gäller "framgångsrik betäckning" är Volvo långt framme; PG blev väl pappa igen nyss, som 81-åring. Go Hisingen!

Satan, för lite att göra på jobbet i dag...
em
906
em3
M3 cab -03
:) Ja, Dr Bilfåne, han dammade av "gyllenhammaren" och dunkade på nånstans, uppenbarligen, det får man nog beteckna som en bragd!!! Leka med barnbarnen som 100+ e grejer ;)

Slutade jobbet 12.30 idag... :)

em3

Förstår man inte volvos nomenklatur kanske man är en lite överanalyserande person? =)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
I hate to say it, men Verdi har nog rätt....850 hette "Turbo" när den kom (-94), och den första T5:an var således R-modellen T-gul; året senare.

Nu är ju allt detta totalt lönlöst att diskutera dock :)

Det är mera intressant att jag redan börjar tröttna på de hittills snygga "Tors Hammare-lyktorna"- hur ska det bli när "alla" Volvo har det = varannan bil på gatorna..??
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
"Vad tog du för spec Gorban?

/Anders"

V90 D5 AWD Inscription

Onyx black
Teknikpaket
Klimatpaket
Amber/Charcoal läder comfort nappa med dynförlängning, el och minne till bägge stolarna
Klimatautomatik 4-zon
Parking Assist
360 kamera
Bowers & Wilkins
Apple CarPlay
VOC
Automatiskt insynsskydd
Drag
Bälteskuddar
Vad stannade du på för pris Gorban? Fin spec. Kikade du på en ny F11 som alt och i så fall varför valde du V90?

/Anders
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Med känsla: den stannade på ca 530.000 med 13 % ramavtalsrabatt. Jag har förmånsbil och byter 1 november. Som jag har förstått det så kommer nya femman ut i handeln en bit in på 2017. Touringen kanske inte förrän till hösten 17. Jag vill inte gärna ha den tredje F11:an på raken så jag testar Volvo nu. En V70 hade aldrig varit ett alternativ men det händer spännande saker med Volvo nu.
V90 kommer tydligen till handlarna v.34.
Såg på AMS när dom testar S90 att reservhjulet har Kina-däck undrar om dom kör på det i vanliga kundbilar eller om det bara gäller förserie bilar.
Avd när snålheten bedrar visheten..
Si
195
Silver307
520d M-sport -12
Dom har ju iaf reservdäck. Vi BMW ägare får ju så fina rft däck istället
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Avdelningen för minst relevanta kritik jag har hört? Herregud, byt ut däcket för 500 spänn om det är ett problem.

-------
//Lövet
me
364
mephisto
M240i/6 -17
+1 Lövet
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Det var ett tag sedan jag hade en bil med reservdäck över huvudtaget.
Dom flesta bilar som fortfarande har ett reservhjul har väl dessutom nån form av "nöddäck" för tillfälligt bruk. Förstår inte heller hur reservhjulet kan vara ett problem?
andreas_lofgren:

Tagga ner attityden!

Problemet är att dom snålar in på en sån skitsak som inte syns.
Om dom kunde så hade dom nog haft Kina däck på alla fyra men eftersom det syns så hade kunderna aldrig accepterat det. Nu smyger dom in det på ett reservhjul som merparten aldrig ser för än dom får en punktering.

Si
195
Silver307
520d M-sport -12
Jag tycker det är lysande att nån har kommit på det perfekta användningsområdet till kinadäck. Dom är ju som gjorda för att vara reservdäck. Visst man kan ju få punktering utanför bilhandlaren och då kan det ju vara fint att slänga på sitt fina michelindäck man har där bak men 6000mil senare tror jag inte det spelar någon roll vad det är för däck då slitaget nog spelar en större roll än tillverkaren. Jag kan t.o.m gå så långt så jag tycker man kan ha resumerade reservdäck. Det hade varit bra för miljön och dom är tillräckligt bra för att åka till däckverkstan med.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nej Clubsport, "problemet" är att du tvångsmässigt måste hitta kritik på en bil som är riktigt kompetent av den enda anledningen är att det inte står BMW på den.

Å andra sidan, om man inte kan hitta något viktigare än märket på reservdäcket är det väl beröm om något.
-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.