AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
27.419

Nya Volvo V90

Sida 2 av 7
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Thomas Ingelath går från klarhet till klarhet - de bilar som hans team spottar ur sig är riktigt stiliga skapelser!

Bakljusarrangemanget är jag väldigt tveksam till personligen, annars kan man se tydliga drag av både Audis A6:a från sidan med hög midjelinje och BMW:s Hofmeister-knick som avslutning och sätt att modellera bakljusen (fast BMW gör det bättre).

Snygg inredning, dessutom. Provsatt f.ö. en XC90 i Lindvallen och helt klart har Volvo förstått vad som krävs för att locka över självbelåtna premiumköpare.

Volvos problem är dess brist på pengar som bland annat märks i att man bara har 4-cyl motorer, och sällan har råd att ställa upp på större bilsalonger. Två kraftiga minus.

----
BMW CS/SC #6212
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Att Volvo inte är med på bilsalonger tror jag inte sitter i pengarna utan är en medveten strategi. Åtminstone i dagsläget (såg annorlunda ut för 3-4 år sedan).
Det är väldigt tydligt hur de kopierat Apple på hur de försöker marknadsföra sig i form av egna event, försök till att bygga en hype kring releasen av en produkt osv.

På de stora mässorna kommer de alltid överskuggas av tyskarna enorma montrar och resurser. På deras egna event äger dom stunden och all fokus är bara på dom.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hur många bilar säljer man egentligen baserat på bilmässor? Min gissning är påfallande få. Det finns andra sätt att marknadsföra sig som är mer effektiva. Jag har jobbat på bilmässa för Mercedes i min ungdom och min bild är att det faktiskt mest var ett fasligt ryggdunkande mellan gubbar i branschen.

-------
//Lövet
me
364
mephisto
M240i/6 -17
Precis Lövet!

Bilmässor är främst för branschfolk, som med alla mässor egentligen ;)
Det ger mer nyhetsvärde och positiva kommentarer om biltillverkarna själva anordnar event i samband med premiär. Volvo har också strategiskt valt att visa nya bilar utanför mässor för att slippa trängas om uppmärksamheten.

Utan tvekan en av de snyggaste bilarna släppta på 2000-talet.

Att Volvo har att göra, det är ett som är säkert, deras nya former lockar nog många till köp.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Just nu är det ca 13 månaders leveranstid på en XC90 T8 hybrid på grund av brist på batterier från den sydkoreanska tillverkaren.
me
364
mephisto
M240i/6 -17
Mötte en V90 igår här på Hisingen. Den är låg, bred och ger ett biffigt intryck. Riktigt snygg är den!

Inte många kombi som är snyggare än sitt sedan-syskon men tycker nog att V90 är det.

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Jag tror det är första gången någonsin som en ny Volvo-modell väcker habegär för min del.
em
906
em3
M3 cab -03
Har inte sett någon live ännu, men bilderna smakar mer! Tycker att Volvo lagt sin front i en smältdegel med Audi, BMW, Jaguar och kanske några andra. Man kan kanske säga en modern variant av PV från 60-talet, jag ser vissa strukturella likheter :)

Länk

Inga andra likheter, annat än familjenamnet, såklart: "jag rullar" :)

em3
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Jag har precis tagit in en offert på en V90 D5 AWD Inscription 235 hk med rätt mycket utrustning. I princip allt utom luftfjädring, ventilerade stolar, HUD och panoramatak. Det landar på 530.000 kr netto efter rabatter och ramavtal.

Bilen motsvarar en 525d xDrive med ett antal utrustningspaket. Jag är säker på att väghållningen inte kommer att komma upp i BMW-klass men Volvo sägs ha jobbat en hel del med chassit så den är inte jämförbar med V70. Inredningsmässigt håller den högre kvalitet än F11 tycker jag. Även den yttre designen känns spännande.
Ja i det läget är det ju inte mycket att fundera på jämfört med "gamla" F11. Händer mycket i bilvärlden nu och modellerna blir lätt åldrade framför allt interiört.

Dock 530' sek är rätt mycket för en Volvo...
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Ja 530 är mycket för en Volvo och hade det handlat om en V70 så hade jag inte ens tänkt tanken. Nu hamnar jag lite i glappet mellan gamla och nya femserien så jag funderar på allvar på att åka Volvo i tre år och se hur det är.
finns det någon här som funderar på att beställa en?
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Jag tänker i samma banor son Gorban. För mig är det dock bara bensinare som är aktuellt och jag vet inte om jag vill betala så mycket för en fyra (T6 awd).
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Av det som finns på marknaden nu (gamla 5-serie och hyfsat gamla A6) så är det väl helt rätt läge att prova Volvon. Bättre i alla fall än det var på lång tid.
Verdi
Grelle,
V90 är som sagt riktigt snygg och är nog en kanonbil. Jag kommer nog hålla mig till volymbilar med 2-liters fyror på "familjesidan" och istället ha en lite roligare andrabil vid sidan av för mig själv. Så för mig gör det inget att det inte finns 6-cylindriga.

Dock. Nya MB E-klass verkar vara en alldeles klockren fullträff till bil. Och när jag ska byta bort XC70:n så finns säkert nya 5-serien och kanske även en ny A6 tillgänglig. Hård konkurrens.

Rent generellt så verkar det som att Mercedes går starkt framåt nu med sina nya modeller. GLC verkar också vara en fantastisk bil och det självklara valet i klassen.
Jag har beställt en Volvo V90 D5 AWD Inscription

Teknikpaket Pro:
Strålkastare, Dynamisk Led
Intellisafe Surround
Navigation
Head Up Display
Inner och ytterspeglar automatiskt avbländande
Backkamera bak

Loungepaket:
Klimatautomatik (4-zons, inkluderar även kylt handsfack fram)
Solgardin bakre sidodörrar
Akustikrutor, laminerat glas sidodörrar och bakre sidorutor (ej bakruta)
Eluttag 230 volt i bakre tunnelkonsol

Klimatpaket:
Programmerbar bränslevärmare inkl. förklimatisering och rastvärmefunktion
Eluppvärmd ratt
Eluppvärmt baksäte, yttre positioner

Extra:
20" 8-ekrad, silver, Diamond Cut
Nappaläder Amber Charcoal (RB20)
Premium Sound Bowers & Wilkings
Panoramaglastak/Taklucka i glas
Passagerarstol elmanövrerad
Dynförlängning med sidostöd
Parkeringskamera 360°
Volvo on Call
Svart innertak
Park Assist Pilot
Apple CarPlay
CD spelare
Metallic Svart Onyx 717
Insyningsskydd automatiskt
Bärkassehållare i bagageutrymmet

Slutade på 540.000kr med mina rabatter.
Leverans V36
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Bra spec, sura. Den kommer nog bli väldigt fin. Vad var listpriset på den bilen?
628.600Kr
em
906
em3
M3 cab -03
Grattis, sura, såg dom i Kungsträdgården för några veckor sedan.

För en Volvo-freak är det himmelskt godis, kanske lite surt med pengen,men jag antar att du är över den tröskeln... :)

Önskar dig många sköna mil, kör du vettigt, är nog en gammal sanning sann ( VVV); Volvo's Värde Varar, iaf i Sverige!!!! OBS's, helt skiljt från "villa, vovve, volvo" ;)

em3, med 60 % av bilparken av bilparken "jag rullar"....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.