AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.870

Är det ett bra byte och mellanskillnad?

Äger idag en Volvo V50 1,8f som jag är väldigt nöjd med men är i behov av en liknande kombibil fast med automat och gärna mer hästkrafter.
Min bil har full summum paket med navigator och 14500mil. Regelbundet servad hos auktoriserad verkstad vid varje service.

Jag fick möjligheten att byta in min bil samt att betala 65000 mellan mot en BMW 325iA 2009 med ca 14500mil på mätaren. Dynamic paket m.m

Vill gärna höra med er om ni spontant tycker det är en bra deal och om det är en bra bil att äga. Med volvo:n har jag serviceavtal och bilägande varit bekymmersfritt. Enkelt och bekvämt men vill gärna ha en automat och mer kräm under huven.

Tack på förhand!

em
906
em3
M3 cab -03
Spontant, vad är "köp"-priset utan byte på BMW'n? Har du kollat värdet på din V50 ( årsmodell?), t.ex. på blocket?

Utan dom uppgifterna, är det nog ganska svårt att värdera/tycka.

em3
Begärt pris för BMW:n 149.000 kr

Jag har ej gjort någon värdering på min bil.
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Vilken årsmodell har du på din V50? Utrustning / paket. Jag tänker i 1:a hand på Kinetic, Momentum eller Summum.

Jag har skrivit det i första inlägget. Det är en 2008 med summum paketet , xenon, skinn navigator bl a.
Ganska onödigt byte om du frågar mig.

Värdet ser ut ungefär så här, efter en lite snabb koll
Volvo värde 57800:-
Bmw värde 110500:-

Skillnad 52700:-

Your call;)

EB
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

I ditt första inlägg står det inte vilken årsmodell, däremot 14500 mil och full summum paketet!!

Håller med pula om bytet
Tack för era åsikter.

Är det värt med 50 mellan eller anses det fortfarande som en dålig affär?
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
50 emellan låter rimligt tycker jag.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Visst är det skönt att bara byta nycklar/bil hos handlaren, men har du funderat på att sälja din privat? Torde väl vara en hyggligt eftertraktad kärra. Uppsidan blir att du utan byte kan vara lite tuffare i prutet hos handlaren, eller för den delen även snegla på privatsäljare.
Har bestämt mig att först sälja min bil och därefter hitta rätt bil.

gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Det är alltid det bästa för då har du överläge när du ska köpa den nya bilen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.