AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
36.755

Fått fel bromsskivor av Reservdelar24

Sida 4 av 7
Köp på Klarna Faktura...Får man inte det (fabrikat) man beställt så betalar man inte, man får förklara för Klarna...
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Ja dom fortsätter med sina fula knäpp. Sent som i veckan fick jag mitt paket och för mitt förvåning låg det i deras STARK istället för det man beställt. Har handlat av dom tidigare utan problem. Men det här är helt oacceptabelt! Dom har satt det i systemet.
Har handlat från autopartsmarket.eu en gång utan problem, också från mr auto men dom har inte allt som man behöver och man vill handla från ett ställe. På detta set är RD24 överlägsen bra sortiment, men med sona knäpp kommer dom bara att förlora en bra del av sina kunder. Dåligt RD24!
De kommer hålla på så länge folk fortsätter att handla hos dem.
Er
434
Erik__W
535i/5 M62B44 -97
530iM -02
325i Touring -89
Jag, och även flera vänner, har gjort antalet beställningar från autodoc(reservdelar24 m.fl. hemsidor) på sistone. Man får se till att skriva till kundtjänsten att de inte får byta ut delarna mot deras Stark-skit. Hittills har det fungerat bra för oss. När det fungerar som det ska är det faktiskt oslagbart bra, just eftersom det går att beställa många smådelar på samma fraktsedel.

Men så kan man inte hålla på.
Er
434
Erik__W
535i/5 M62B44 -97
530iM -02
325i Touring -89
Jag håller med. Hoppas någon ger dem en känga med hjälp av tyskarnas motsvarighet till konsumentverket.

Ja det är synd att dom så totalt pajar deras möjlighet till god renommé på det här viset.

Jag tror att firman har vuxit för snabbt på kort tid och att firmans ledning har blivit fartblinda och drabbats av kollektiv hjärnblödning.

Finns det förresten en tysk motsvarighet till konsumentverket?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag tror helt enkelt att de försöker "blåsa" kunderna genom att regelmässigt byta ut beställda delar mot sitt eget kinaskräp/lågbudgetmärke genom att försöka få kunderna att tro att de får bättre prylar i stället då de har prissatt Stark-delarna hiskeligt högt, så de oftast är de dyraste eller åtminstone bland de dyraste jämfört med andra "riktiga" märken.

Då ingen annan säljer "Stark" (åtminstone under det varumärket) är det helt omöjligt för en kund att göra en prisjämförelse hos konkurrenterna för att se om det är ett normalt/rimligt pris för produkten i fråga...

Vinstmarginalerna är säkerligen skyhöga när det gäller märket "Stark"!

Autodoc är i grunden en bra handlare om man bortser från detta fulspel.
Man får förbereda sig med att meditera en timme innan kontakt med deras kundtjänst och samtidigt även ha blodtryckssänkande medicin och kopiösa mängder spånken till hands... ;)

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Er
434
Erik__W
535i/5 M62B44 -97
530iM -02
325i Touring -89
Johan B: En kompis hade telefonkontakt med någon typ av säljansvarig samtidigt som han la sin order. Han sa att det ändrades till Stark automatiskt när ordern var lagd. Nu är det alltså bekräftat. :)

Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Skickade ett mejl till dom med frågan varför gör dom det, svaret har kommit!

Dear Customer,

Please be informed that our system is set in such a way that in case there is a spare part of a higher quality as an alternative for the ordered spare part, the system replaces it automatically!
Moreover, we have never received any reclamation on that due to the fact STARK is high quality brand.

In case there is anything else we can do for you, do not hesitate to contact us!

Have a nice day!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Då hade jag rätt - man prissätter Stark så det märket ligger högst och vips får man sälja sitt skitmärke till samma pris som "kvalitetsmärken"...

Om det nu är så att systemet är inställt att automatiskt ersätta beställda produkter med "bättre kvalitet", varför får man då t ex. inte Lemförder-bärarmar när man beställer samma produkt men av deras billigaste märke "Fortune Line"...?

De bedriver helt klart en tydlig "Monkey Business", men de flesta fattar troligen inte detta utan blir jättenöjda då de får en "dyrare" produkt än den som är beställd...

Mvh
Johan B

STARK skivorna behöver inte nödvändigtvis vara ren skit men helt klart är att Autodoc har större vinstmarginal på dom skivorna, annars skulle dom knappast hålla på som dom gör.

Finns det inget skydd för den typen av lurendrejeri i tyska konsumentskyddslagar?

Är det djungelns lag som gäller i Tyskland eller finns det något som liknar konsumentskydd överhuvudtaget?
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Även om Stark-produkterna är högt prissatta är det det inte så att de debiterar mer när de byter ut det du har beställt mot Stark. Dålig stil likväl.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
...förvisso debiterar de inte det "officiella Stark-priset", men de debiterar i praktiken mer än vad du skulle betalat för "Stark-kvaliteten" - det är med största sannolikhet mestadels kina-skräpkvalitet och då skall man bara betala för sådant...

Skivor är en sak, för där kan det inte vara superstor skillnad när det gäller standardskivor.

Men när det gäller andra typer av produkter som bromsbelägg och bärarmar/leder/bussningar/el-produkter (t ex. generatorer, startmotorer mm) kan det vara enorm kvalitetsskillnad på en högkvalitetsprodukt och en kina-skräp-del!

Bromsbelägg vet jag med säkerhet att det finns flera som varit missnöjda med Stark, främst för att de skriker som en stucken gris vid bromsning eftersom de saknar en så elementär detalj som skrikdämpningsschims/skrikdämpningsplattor på baksidan av beläggen...

Är man på kundtjänst som en rabiessmittad pitbull-terrier, brukar det dock gå bra...men varje gång man beställer får man ett mindre nervsammanbrott vid kontakt med dem...

Mvh
Johan B

Jag har skickat ett mail till Länk och frågat om detta som Autodoc håller på med är ett korrekt förfarande.

Jag meddelerar vilket svar jag får från KNYT konsumentkraft.
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Hej!
Här är länk till den Tyska motsvarighet av Konsumentverket .
Länk
Tänkte om någon som är bra på Tyska kan kontakta dom annars kan jag ta hjälp av Google översättare;-)
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Fick du någon svar henke lexus?
Själv har jag gjort som jag skrev i min förra inlägg, kontaktat Länk men tråkigt nog svaren uteblivit.
Har just haft en lång chatkonversation med kundtjänst på autodoc d.v.s. reservdelar24 / bildelaronline24.se / bildelar-online.se , och killen i kundtjänst kröp till slut till korset och erkände att de fortfarande utövade ett systematiskt utbyte av reservdelar från bl.a. Lemförder till deras eget budgetmärke Stark, utan att meddela kunderna eller justera priset.
Så kallad "automatic replacement" eller "profit maximizing".
Mycket lågt beteende, rena bedrägerifasonerna och inte bara oetiskt, utan även olagligt vid försäljning till de skandinaviska länderna.
Nästa gång blir det definitivt från autoteilemann.
Ändå beställer folk fast dom vet om det, sluta gynna företaget.
Oj det var länge sedan jag var inne i den här tråden och läste.

Palikovich: Inte ett pip har jag hört dessvärre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.