AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
36.764

Fått fel bromsskivor av Reservdelar24

Sida 3 av 7
Har nu kört hela 2 veckor med mina stark skivor och belägg, skivorna är det inget fel på men jävlar vad beläggen gnisslar så dom kommer bytas ut snarast för satan va dom gnisslar. Kommer aldrig handla igen av någon av nämda firmor. Vilket skit företag och deras sätt att göra affärer är rena skämtet.

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas
Har ärende hos Autoteilemann.
Vi får se hur de löser det hela. Återkommer med mer info.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Marjan: Vad har det med denna tråd att göra?
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Har sagt det förut, Partsrunner är min favoritsida att handla ifrån. Väldigt bra service och riktigt bra priser och många olika märken att välja mellan. Däremot är hemsidan endast på tyska och i mejlkonversationer är engelskan halvknackigt.

Men just nu verkar de inte få sälja mer till andra EU-länder för de har uppnått maxkvoten, men om jag förstod det rätt skulle dem skaffa en Svensk skattesedel så det kan exportera obegränsat.
@Kane

Utifrån att andra har nämnt Autoteilemann i denna tråd, det förutsätter att du orkar läsa igenom hela tråden.
Om beläggen gnisslar eller tjuter, prova att smeta på kopparpasta på baksidan av bromsbeläggen. Det brukar effektivt hjälpa mot tjut och gnissel.
Jag beställde delar för full service via Reservdelar24 och ja, fick allt förutom motoroljan av rätt märke. Så ja, de sätter det här med "byta ut utan kundens medvetande" i system.

Sw
62
Swant
318iT -03
Hade en rolig konversation med deras kundtjänst som jag vill dela med mig av för att spara andra problem. Ursäkta för den knackiga engelskan, skrev i all hast.

Alice Swan
Kundtjänst

Chatt startad

Operatör
Hej, hur kan jag hjälpa till?

Jag
Hello. Last time I ordered parts from you I reveived wrong brand on my parts. I just want to remind you that I don't want any STARK-parts. I want guarentees that I will receive correct parts this time.
No offence, I just want to spare money and time because last time it was trouble and I had to pay double order fee due to your mistake.

Alice Swan kom in i chatten

Alice Swan
Hello
Provide me your order number please.

Jag
3014294

Alice Swan
Let me check, please wait

Jag
There are three Bosch parts and one Brembo part.

Alice Swan
Yes, I see
Wait, please
Done. The auto replacement is off now

Jag
Do I have to tell you every time I order from you that I dont want my ordered parts to be replaced by other brands?

Alice Swan
No need

Jag
But you said the auto replacement was off now?
What's that then?

Alice Swan
The auto replacement is swithed off for all subsequent orders.

Jag
To improve your organization you should inform your customer about that because that leads to problem for the customer.

Alice Swan
We will do all our best

Sen lämnade jag chatten.
Autoreplacement, sanslöst!
Jag ska dra en chat med dem och fråga varför de har så och säger de att de stänger av den så ska jag informera att tyvärr jag vågar inte göra affärer med reservdelar24 utan tar dem från en konkurrent även om det blir dyrare.
wm
137
wmt
530iA Touring -01
750iA Sedan -97
523i Sedan -99
MB E240 -04
Vilken jäkla soppa!

Jag behöver lägga en större order, bla 4 par bromsskivor, belägg etc som jag inte vill ha utbytt så jag frågade i chatten.

Han ville ha ordernumret men jag vill ju inte beställa först så jag frågade om han kunde slå av det för mitt konto och då svarar han att det har han redan gjort!

Vete sjutton om man törs, och just idag har de 10% på allt så jag måste beställa idag om det ska vara någon idé...

/wmt
Men varför hålla på med dem, skit i att beställa och ta hem från någon annan firma.
No
160
No1MAXIMUS
X5 3.0 -04
740iA -00
Jag beställde dimmljus och lite olika filter från dem. Betalade med kontokort och inom en vecka hade jag alla prylarna hemma och ingenting var utbytt.

Den här tråden hade avskräckt mig om det inte var för att jag var var ute efter ett filter till min E38 som jag annars bara hittade i USA med hutlös fraktkostnad.

Nu kanske jag beställde delar som de inte har egna ersättningsprodukter för och det var anledningen till att det gick så pass bra.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Rabatterna är bara båg! De höjer grundpriset innan de höjer "kampanjrabatten" för att efter "kampanjrabatten" har gått ut sänka grundpriset igen. :(
Jag har kollat detta ett tag nu och mönstret är väldigt tydligt!

Köper du exakt samma varor från autodoc (samma firma i grunden) och använder de "obligatoriska" 5% du automatiskt får om du kontaktar kundservice eller har lagt en tidigare order, är priset LÄGRE med 5% rabatt och dessutom får du fri frakt via autodoc oavsett orderstorlek....

Man får vara på dem som hökar för att allt skall bli 100% rätt - men de är billiga! ;)

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Nog för att Reservdelar24 är mindre bra på en del sätt så har de faktiskt ett stort utbud av fabrikat och delar vilket gör det smidigare när man kan beställa det mesta från 1 ställe. Även jag beställde bromsar (ATE) därifrån igår och eftersom det inte går att skriva ett meddelande i samband med betalningen skickade jag ett meddelande till dem via supporten:

"Hello,

Since I couldn't add a message to my order I'll write to you this way
instead. It concerns order number 3XXXXX9. If you can't deliver the right
brand of brake discs and brake pads I want you to remove those from the
order and refund me for those parts, I will NOT except Stark products.

Kind regards,
André Westersund"

Svaret blev:

"3XXXXX9 - all brands you ordered initially will be sent to you,

nothing will be replaced for Stark,

Kind regards, Alex Gold."

Det kanske är så här man får göra om man vill slippa Stark-produkter, inte för att man ska behöva men... Nu återstår det att se ifall jag verkligen får ATE.
Det är synd att dom inte kan kommunicera bättre med sina kunder gällande ersättningsdelar. Det är väl ett symptom pga att deras verksamhet har vuxit så fort. Dom blir fartblinda.
Fa
123
Falukorv
535i -86
518i -81
Volvo V90 -18
Volvo S70 -97
VW ID3 -25
Jag la en order hos www.bildelaronline24.se (eller autodoc eller reservdelar24.se mm som de kallar sig), det var två artiklar, en kamremssats med vattenpump och en laddtrycksgivare till min Volvo. Båda fanns i lager och ordern skulle skickas inom 24 timmar, jag betalade i förväg så som man brukar och fick bekräftelsemail på betalningen och att ordern skulle packas och skickas. Så långt var allt OK.

Två dagar senare får jag ett mail, med informationen om att laddtryckssensorn inte längre finns i lager men att jag kan få köpa en från en annan tillverkare för 500 kr extra. På hemsidan står det fortfarande att den ska finnas i lager. Jag svarade på begäran i vändande mail att jag inte var intresserad och frågade varför det ser ut som att den fortfarande finns i lager.
Därefter fick jag inget mer mail eller info, och inte heller något leverans på övriga delar.

Efter en vecka utan vare sig mail eller något paket kontaktade jag kundtjänst via chattfunktionen på deras hemsida, där jag till slut lyckades avbryta hela ordern och få alla pengar tillbaka. Det tog dock ett tag innan det accepterades, först ville de att jag skulle få pengarna tillgodo vid mitt nästa köp.

Sammanfattningsvis: De säljer laddtrycksgivare till en fjärdedel av ordinarie pris, därefter får man information om att den är slut, men kikar man på hemsidan finns det fortfarande lagersaldo, men priset är höjt från ca 250 kr till dryga tusenlappen. De vill att jag ska betala mellanskillnaden i efterhand. Riktigt svinigt sätt att lura sina kunder tycker jag.

Autoteilemann och mister-auto har jag bara goda erfarenheter ifrån och därifrån kommer jag handla i framtiden, men ALDRIG mer bildelaronline24.

//Niklas

PS: I efterhand, när jag jämförde pris på laddtryckssensorn hos andra sajter så inser jag att 250 kronor för sensorn var för bra för att vara sant...
Dom kör med lockpriser, för att sedan få kunden att köpa en dyrare produkt.
Informera dem noga att ni ej kommer göra affärer med dem, minskar kunderna och vinster uteblir så kommer problemet försvinna.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Glömde bort denna tråd. Jag fick mina bromsar och det var ATE precis som jag beställt. Man får väl köra med ultimatum i samband med varje order så man får rätt grejer. :)
Tycker jag har beställt några gånger utan strul-Iofs inga bromsar, Brukar beställa i mitt firmanamn-Kanske mindre strul då
Det är olagligt leverera annat mot vad man beställt, fattar inte varför ni inte ställer krav tillbaks?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.