AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
36.746

Fått fel bromsskivor av Reservdelar24

Sida 2 av 7
Skulle beställa en lamdasond till cheva men vände på hemsidan när jag ser att priset ligger på 2 k, vänder jag mig till cheva service och köper delar därifrån så kostar den 1500kr så även priserna är lite si och så.
Men de verkar ha satt bromsdetaljer i system.

Beställ från Mister-Auto istället.
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Är det någon som vet varför samtliga websiter (förutom en - glömt bort vilken) drivs av samma tyska företag? Varför ha alla dessa överhuvudtaget!?!
Reservdelar24
TopReservdelar
BildelarOnline24
BildelarExpert
AutoDoc

Jag är fruktansvärt negativ till företag som marknadsför sig på detta sätt, dessutom är jag allergisk till alla "erbjudanden" med en förbannad klocka som tickar, popup-rutor om erbjudanden och live chat med stackars supporters som inte har för uppgift att reda ut tekniska frågor men blir såklart tillfrågade om detta stup i kvarten.

Därför väljer jag också Mister-Auto om jag kan (jo jag vet där är det massa lågprismatkedjebutik-reklam också men det är lite mer ordning där). Fasiken, fransmännen har lyckats med en sak iallafall!
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Kan som sagt rekommendera autoteilemann. Bäst priser o man får rätt grejer.
Aotteilemann är ibland lite överdrivet dyra.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Mister auto har ju nära svenska priser på delar. Jämförde lite delar till min bil o dom ligger ju inte mycket bättre i priser. Jämför gärna med autoteilemann. Jag har inget med autoteilemann att göra. Vill bara rekommendera dom då dom har i SÄRKLASS bäst priser leverans till dörr med rätt grejer. Jämför gärna mister auto mot autoteilemann.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Delorian: Du skämtar? Jag har jämfört det mesta till min bil mister auto kontra autoteilemann. Mister auto dyrare på i princip allt. Vissa delar likvärdiga svenska priser på mister auto. T.o.m dyrare ett Mahle bränslefilter tar dom ockerpriser på.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Bromsskivor var iofs likvärdiga ;-)
Köpte från Profiteile.de innan jul, aldrig fått vänta på en leverans så länge, tog drygt 2 månader trots påtryckningar, Autoteileman har varit bra dock.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Skiljde inte så fasligt mycket på belägg heller men autoteilemann billigare. Nu har jag gått igenom det mesta. Och autoteilemann billigare på det mesta. Men får ge mig o be om ursäkt vissa delar skiljer det inte så fasligt mycket på.
Delorian:Sorry ;-)
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Hur är med denna sida då?
Länk verkar vara bra
Då har man fått svar ifrån reservdelar24, dom skickade mig retursedel och en beskrivning på hur det går till när man retunerar till dom. Först och främst fråga dom om dakerna varit monterade och till svar fick dom att sakerna har inte ens varit ur kartongerna då det inte va dem jag beställde.Jag ska skicka tillbaka skivor och belägg med retursedeln sen ska dom gå till deras lager och dom ska verifiera add delarna i te varit monterade och att det är rätt delar, sedan får reservdelar24 ett ok då kommer mina rätta delar skickas, men då dom har mycket att göra kommer den här proceduren att ta ca 3-4 veckor. Det andra alternativet va att beställa rätt delar och få tillgodo den dagen mina felskickade skivor blivit godkända. Mm säker att jag vill ha tillgodo på den pissfirman och vad säger att mina nya skivor blir dom jag beställer och inte deras "stark" igen.

Vet nån hur kvaliten är på deras "stark" delar? Jag vill veta erfarenheter inte vad folk hört om märket utan ren fakta, ska man behålla delarna eller ska man retunera och behöva vänta i upp till 4 veckor på rätt delar??
Som plåster på såren fick jag 10% på alla framtida inköp från deras sida
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
När jag beställde från Mister-Auto så hade fransmännen spelat fotboll med mina bromsskivor.

Bilder skickades och ärendet behandlades snabbt och svaret var att jag skulle bli ersatt.

Det var samma alternativ för mig, antingen kunde jag returnera bromsskivorna och vänta på att nya skulle komma tillbaka (vilket skulle ta ett par veckor) eller så kunde jag beställa nya och få dem inom högst en vecka och bli kompenserad i efterhand.

Var inga problem, jag beställde nya och fick dem levererade snabbt och kompensationen kom kort efteråt.

Så inga problem här med Mister-Auto.

Skulle gissa på att reservdelar24 agerar likadant. Däremot gillar jag inte riktigt deras fula metoder att kränga Stark produkter till höger och vänster när man uttryckligen beställt ett annat märke.
De vill troligtvis säkerställa en snabb leverans (samt passa på att kränga produkter som passar deras företagsstrategi) och skickar vad de har i lager. Då merparten av kunderna är troligtvis "en reservdel är en reservdel - det är inga skillnader - bara det är billigt och går snabbt" så är det en välgenomtänkt strategi som passar väl i deras övergripande strategi.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Jag tar testat "Stark" bromsklossar på min E91a.
Dom byttes ut förra veckan för dom gnisslade fruktansvärt. Monterade nya belägg från Bosch som är knäpptysta.

/Jonas
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
Jag har beställt 4 gånger ifrån reservdelar24 och det har fungerat hyfsat ok för mig om man räknar in ca 1+ veckas leveranstid vilket dom ofta har,även beställt ifrån misterauto 2 ggr varav 1 utan bekymmer och den andra beställningen var ett svänghjul som va duktigt misshandlat när budbilen kom hit med det (kugg på startkransen var deformerade...),så de blev att fylla i om fraktskada sen retur.
Pengarna återbetalades efter 8-9 dagar.
Bromsdelar handlar jag hos getech numera,bra priser,bra märken och svenskt företag vilket gör att det känns tryggare för mig ifall oturen är framme,tål att jämföras.
Hmm om jag nu beställer nya skivor för att slippa vänta, hur sker då återbetalningen med tanke på att det står så här på deras hemsida

"behandlingstiden på din reklamation i vissa fall vara 6-8 veckor. Efter denna period kommer vi antingen leverera en ny vara eller ge dig full återbetalning. Kontant betalning är utesluten."

Innebär det att man får tillgodo på dom felaktiga skivorna för det står ju trots allt full återbetalning men kontant återbetalning är utesluten, jag har ju inte köpt dom över disk jag har ju beställt via nätet och kortbetalat??

Har nån nån förklaring? Men det blir väl att skicka tillbaka skiten till dom, bara tröttsamt att behöva vänta 3-4 veckor för jag är ju knappast sugen på att lägga ut ännu mera pengar till detta krånglande företag

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Jag har reklamerat en länkarm till reservdelar24.
Pengarna krediterades mitt kort... men det tog många veckor.

/Jonas
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Länk

De åtar sig att betala tillbaka pengarna på samma sätt som du betalade (kortköp eller banköverföring etc) inom 14 dagar.

Om tidsramen håller är väl en annan femma -det finns säkert tusen bortförklaringar varför det drar ut på tiden - det brukar dock bara ta några sekunder för dem att dra pengarna från kontot när du beställer...

Jag har just nu en order hos dem som jag kommer att annullera på fredag om de inte har gett mig svar på en reservdel som inte längre finns i lager (fanns i lager när jag beställde och sedan har de försökt med flera finter för att ändra beställd del till ett helt annat märke som dessutom inte motsvarar beställd del till 100% - tveksamt om den de ville ändra till, fungerar utan problem).

Får se hur det hela utvecklar sig - det lutar dock åt att jag inte kommer att beställa fler delar av dem i fortsättningen, det finns andra leverantörer som är betydligt mindre struliga även om de kanske är några kronor dyrare.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Jag har beställt från Reservdelar24 en gång och då kom allt som det skulle, även bromsskivor och klossar av rätt märke.

Mister-Auto har jag bara beställt av en gång men hela köpet reklamerades. Det stod vid beställningen att de hade delarna i lager men sedan fick jag ett meddelande att allt inte fanns så då avbröt jag hela köpet. Tog 2 veckor att få tillbaka pengarna...

Den enda leverantören jag har beställt av flera gånger och alltid fått allt korrekt och av rätt märke är Partsrunner, den hemsidan är endast på Tyska så jag brukar använda Google translate. Dom refererar även till original art.nr. på det mesta så det är lätt att veta att man beställer rätt.
Mister Auto verkar ha otroligt dålig ordning på sitt lagersaldo, fyra gånger har jag försökt beställa där och dom har lyckats leverera varor en enda gång. Dom tre andra gångerna har ordern makulerats dagen efter och pengarna betalats tillbaka, har dock fått pengarna på ett par dagar varje gång. Nu blir det inget nytt försök där...

un
11
undervattensfisk
Volvo 242 -84
Volvo 242 -84
BMW 318 touring-03
Har beställt från reservdelar24/bildelaronline24/autodoc (ja det är samma jävla företag) vid ett antal tillfällen,driven av snålhet, och har även vid ett tillfälle svurit att aldrig mera handla där och det närmar sig igen.
Beställde bromskivor av märke NK,fick STARK,brydde mig inte så mycket,var samma pris, Men sen beställde jag drivrem/flerspårsrem av märke Dayco och får STARK, man kan ju tro att de inte har något annat i lager än detta Stark,utdrag ur chatt med deras"kundcervice" följer

Chatt startad
Operatör
Hej, hur kan jag hjälpa till?
Erik
why do you send me parts from another brand than the one i order?
Andrew Evans kom in i chatten
Andrew Evans
Hello
What is the order number ?
Erik
2943216
Andrew Evans
What you ordered initially was not available in stock
Erik
Länk
it looks like its in stock to me
Andrew Evans
The website doesn't display current live stock
Erik
oh now thats really bad
so you can send me whatever you like then
Andrew Evans
No
it it is same part just another brand
Erik
its like buying a porsche and getting a skoda,just because the porsche was not in stock....
Andrew Evans
I know what you mean
but on the replacement that you received you have 3 years warranty and it is a really good brand
Erik
i dont care,i order Dayco because i know what it is and what it cost in another store,ive never heard of Stark,it was the same when i order brake disks,i buy Nk and got Stark
its not okay
Andrew Evans
the discs from stark are bad quality ?
Erik
dont know but its false advertising when the customer dont get what they order.
Andrew Evans
You get the part that you order just from a different brand sir
Erik
NO I GET A PART THAT FITS THE SAME CAR AS THE ONE I ORDER
Andrew Evans
Correct
Erik
i ordered a DAYCO belt and that is what you sholuld send me
Andrew Evans
Correct, you're righty
as a compensation we can provide a discount code for your next order
Erik
as a compensation you can send me the part i ordered.
it is not ask much to get it, I actually paid for

Sen lämnar han chatten.

kanon service........varning gott folk,varning
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.